Cei mai mari fabricanti de ochelari de soare si de rame pentru ochelari de vedere sunt italienii pentru articolele cu preturi foarte mari si medii spre mari -, urmati la distanta considerabila de austrieci si de japonezi, in timp ce chinezii, coreeni, indienii si brazilienii asigura oferta pe segmentul de preturi foarte mici. Cu vanzari de 2,4 miliarde de euro, inregistrate in anul 2000, grupul italian Luxottica, producatorul liniilor Vogue, Byblos, Sergio Tacchini, Ray-Ban, Versace etc., est
Cei mai mari fabricanti de ochelari de soare si de rame pentru ochelari de vedere sunt italienii pentru articolele cu preturi foarte mari si medii spre mari -, urmati la distanta considerabila de austrieci si de japonezi, in timp ce chinezii, coreeni, indienii si brazilienii asigura oferta pe segmentul de preturi foarte mici. Cu vanzari de 2,4 miliarde de euro, inregistrate in anul 2000, grupul italian Luxottica, producatorul liniilor Vogue, Byblos, Sergio Tacchini, Ray-Ban, Versace etc., este recunoscut ca lider mondial al pietei de profil.In sectorul industriei ochelarilor, utilizarea marcii este o strategie de marketing care s-a impus definitiv in ultimii 16 ani. Daca excludem numele proprii ale fabricantilor implicati (Safilo, Marcolin, Sover, Allison, Visibilia, Trevi etc.), observam ca majoritatea brandurilor de succes provin din lumea modei (Gianfranco FerrA