bogata, probabil c-am simtit fiecare dintre noi, dar mai era oare loc de cresteri spectaculoase dupa o luna septembrie plina? Uite ca da!Piata de media monitorizata a crescut la rate card cu 27% fata de septembrie. Au crescut presa, radioul, panotajul, Internetul. Or fi crescut si bugetele pe cinema. Dar cel mai spectaculos a crescut publicitatea pe TV.Televiziunea a fructificat la maximum audientele in crestere, fiecare statie exploatandu-si fiecare interval orar. Statiile mari au rulat la limita loading-ului (incarcarii) pe intregul interval 17,00 24,00. S-au accentuat problemele de incarcare la statiile mai „mici”: ProCinema, care a livrat audienta cu 68% mai mult decat luna precedenta (beneficiind evident de suportul grupului), MTV si TV K Lumea.Audientele au crescut in medie cu 7%, in prime time cu 11%, dar audienta livrata de televiziuni a crescut cu 42%! Am avut un record absolut: 140.620 GRPs30 (populatie urbana). Va mai amintiti de nivelul record de 130.000 GRPs30 in luna aprilie?Acasa TV a crescut cu 80%, si-a consolidat pozitia a treia in topul livrarilor de audiente, a atras clienti publicitari si branduri noi, a lansat cu succes prima telenovela romaneasca (audienta de 7,5% la primul episod!), a fost constanta cu telenovelele consacrate si si-a imbunatatit imaginea cu productii noi si vedete tinere.In octombrie am notat: prezenta a 2% din GRP-urile livrate in intervalul 01:00 07:00! Vacanta Mare si Divertis au revenit, dar la ore decalate. Meciul Cehia Romania a inregistrat o audienta de 17%, meciul debutand cu 11,1% (un rating „dezamagitor”, apreciaza colega mea Camelia, microbista infocata si o atenta analista de ratinguri). Am notat si lansarea „Stele verzi” la ProTV (bun conceptul, buna si audienta, dar mai trebuie lucrat la partea de productie) si lansarea lui Calinescu, duminica dupa-amiaza. Remarcabil a fost debutul subiectului Adrian Mutu in programele sportive si nu numai. Fotbalistul a determinat cresteri de audienta la talk-show-uri care au dezbatut subiectul si a produs miscari vizibile pe stiri. Cazul Adrian Mutu a fost un cap de afis constant in mass-media, mai urmarit decat retragerea lui Stolojan si lacrimile lui Basescu din primul week-end al lunii octombrie.Am mai notat: Nasul de la B1 TV a castigat de mai multe ori lupta cu Tuca (Nasul cu Becali, cu Basescu sau cu Laura Andresan), debutul in 25 octombrie al emisiunii cu caracter electoral „Ce se intampla in Romania” (in locul lui Tuca) si modificarile din acces-prime time la Antena 1 (mutarea stirile de la 17,00 la 16,00 si noi emisiuni). Cutremurul din ultima saptamana a lunii a marit brusc audienta TV la miezul noptii.Au fost lupte acerbe pe filme, cu promovari agresive vineri seara la Antena 1, statie care, iata!, a adus in octombrie si emisiunea matinala incercand sa contracareze stirile de dimineata de la ProTV, care continua sa livreze superb audiente. Au revenit filmele indiene de succes si s-au confirmat pozitiile de lider pe zile: „Din Dragoste” domina ziua de marti, Carcotasii sunt fara rivali Miercuri (pana la 6,8%), „Surprizele” sunt sambata de sambata lipsite de surprizele concurentei.Toata agitatia programelor din luna octombrie s-a materializat in audientele livrate clientilor. Au revenit telecomunicatiile in topul categoriilor cu cel mai mare consum media. Berea ramane sus, la fel si masinile (pe care le remarcasem in luna septembrie), sampoanele, ciocolata si electrocasnicele. Exploziva a fost categoria serviciilor bancare, intrata in top 10, cu o crestere la rate card de 147% fata de luna precedenta. Vorbim numai de media monitorizata pentru ca, sa nu uitam, campaniile bancare s-au dezlantuit pe internet si pe outdoor (mesh-uri, panouri, dar si autobuze sau chiar baloane). Au fost multi jucatori activi: ING, BRD, ABN-AMRO, Reiffeisen, Banca Romaneasca, Unicredit.Sa vorbim un pic de presa: a crescut volumul de publicitate. In piata radio, a crescut mult Europa FM, care a preluat pozitia de lider la rate card. Kiss FM a batut pasul pe loc, pentru ca nu mai poate (e mai mult sold-out). Ascultam Carcotasii in continuare si asteptam revenirea lui Dobrovolschi. In luna octombrie s-au cules si datele de audienta radio. Asteptam sondajele.Ne intoarcem in prezent, in luna noiembrie. In 2003, luna noiembrie a fost ceva mai slaba ca octombrie (cu 5%). Se va repeta povestea in 2004? Greu de crezut, pentru ca mai sunt resurse de exploatat si avem o campanie electorala. Sa ne asteptam la un nou record?
Octombrie: A crescut spectaculos publicitatea TV
11 noiembrie 2004, 12:00
Ultima modificare în 11 noiembrie 2004, 14:00
bogata, probabil c-am simtit fiecare dintre noi, dar mai era oare loc de cresteri spectaculoase dupa o luna septembrie plina? Uite ca da!Piata de media monitorizata a crescut la rate card cu 27% fata de septembrie. Au crescut presa, radioul, panotajul, Internetul. Or fi crescut si bugetele pe cinema. Dar cel mai spectaculos a crescut publicitatea pe TV.Televiziunea a fructificat la maximum audientele in crestere, fiecare statie exploatandu-si fiecare interval orar. Statiile mari au rulat la limi
Etichete: arhiva,
crescut,
luna,
octombrie
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook