Consiliul International pentru Centre Comerciale (ICSC) a anuntat ca in ultima luna s-a putut observa o scadere de 0,9% a activitatii lanturilor de magazine. Astfel, luna octombrie a fost cea mai grea luna din retail-ul american din ultimii 39 de ani, de cand ICSC analizeaza piata.

Cei mai mari retaileri de pe piata americana au anuntat o scadere semnificativa a vanzarilor in luna octombrie, fapt ce ridica intrebari despre cat de sumbru va fi sezonul sarbatorilor de iarna in marile magazine din SUA.

Toate companiile de distributie s-au lovit de o scadere a vanzarilor, insa cele mai afectate sunt cele care ofera produse de lux. Singurul magazin care pare sa reziste este Wal-Mart, retailer bazat pe discounturi, care a afisat o screstere de 1,6% a vanzarilor din luna octombrie. Oficialii Wal-Mart au declarat chiar ca din ce in ce mai multi clienti se indreapta spre magazinele lantului.

In ultima luna s-a observat inclinatia consumatorilor de a-si diminua bugetul alocat hainelor, marile magazine de profil inregistrand vanzari in scadere, Astfel, Macy’s, JCPenney si Gap, au afisat vanzari mai mici cu 6,3%, 13% si respectiv 16%.

Analistii de pe piata sunt de parere insa ca tendinta descendenta din ultima luna poate fi determinata de apropierea sarbatorilor, consumatorii facand o serie de economii pentru aceasta perioada. Reprezentantii ICSC au declarat, de asemenea, ca in lunile noiembrie si decembrie, vanzarile vor creste cu 1%.

Sursa: San Francisco Chronicle