Ofertă de criză pe piaţa concertelor: bilete în rate

Bugetele melomanilor vor fi puse la grea încercare în următoarele luni, când pe scenele din România vor urca zeci de nume grele ale industriei muzicale mondiale. Concurenţa nu a fost nicicând mai acerbă, spun organizatorii de spectacole. Deşi economia nu dă încă semne certe de revenire, showbizul autohton pare să fi ieşit deja din criză, iar vara lui 2010 le va aduce românilor un număr record de concerte de top. Caimacul pare să fie luat de Marcel Avram şi D&D East Enter

Bugetele melomanilor vor fi puse la grea încercare în următoarele luni, când pe scenele din România vor urca zeci de nume grele ale industriei muzicale mondiale. Concurenţa nu a fost nicicând mai acerbă, spun organizatorii de spectacole.

Deşi economia nu dă încă semne certe de revenire, showbizul autohton pare să fi ieşit deja din criză, iar vara lui 2010 le va aduce românilor un număr record de concerte de top. Caimacul pare să fie luat de Marcel Avram şi D&D East Entertainment, care îi aduc în România pe AC/DC, pe Eric Clapton şi, în cadrul festivalului Sonisphere, pe (printre alţii) Metallica, Rammstein, Manowar, Alice in Chains. „Este cel mai important festival din România, cu cele mai importante trupe rock“, susţine Lenţi Chiriac, Production Manager la D&D East Entertainment.

Organizatorii afirmă că au ţinut cont de recesiune şi că preţurile biletelor au fost adaptate la puterea de cumpărare locală. „La Aerosmith, cel mai ieftin bilet pe O2 Arena, la Londra, depăşeşte 100 de lire sterline, iar în Spania, la Barcelona, accesul la Gazon B costă 110 euro. Asta, în timp ce la Bucureşti, cel mai ieftin bilet costă 140 de lei (sub 35 de euro – n.red.)“, spune Sorina Burlacu, director general al Events.

Situaţia financiară nu tocmai stră­lucită a publicului, dar şi numărul mare de evenimente concurente i-a făcut pe promotori să apeleze la soluţii ingenioase. „Biletele la Aerosmith, Cranberries şi Gotan Project pot fi achiziţionate şi în trei rate lunare, prin Card Avantaj, la sediul Eventim“, spune Sorina Burlacu, dezvăluind şi că intenţionează să dezvolte, împreună cu Credit Europe Bank, o platformă online de vânzare în rate a biletelor la concerte. Tot Eventim a oferit, pentru concertul AC/DC, posibilitatea de achiziţionare a biletelor în două rate.

Facilităţile acordate publicului au legătură şi cu faptul că, spre deosebire de alţi ani, acoperirea cheltuielilor se va face în 2010 cu precădere din vânzările de bilete. Asta, pentru că sponsorii nu s-au prea înghesuit.

Producătorii de bere sunt printre puţinii care s-au implicat în susţinerea financiară a concertelor: există Tuborg Greenfest by Sonisphere, Ciuc Summer Fest (Ciuc este şi berea oficială a concertului Aerosmith), iar la The Cranberries, sponsorul principal este Redd’s. Notă oarecum discordantă face Raiffeisen Bank, care sponsorizează concertul lui Bob Dylan.