Hotelurile cu confort superior şi destinaţiile exotice ţin afişul din acest an al agenţiilor de turism care s-au promovat recent la târgul naţional de turism de la Romexpo Pachete turistice pentru destinaţii inedite, precum Singapore, Indonezia sau Malaiezia, furnizate de agenţii la cerere, hoteluri de cinci stele, ţări europene din afara Uniunii, în frunte cu Croaţia, dar şi litoralul românesc sunt punctele de atracţie ale ultimei ediţii a târgului de turism de la Bucu
Hotelurile cu confort superior şi destinaţiile exotice ţin afişul din acest an al agenţiilor de turism care s-au promovat recent la târgul naţional de turism de la Romexpo
Pachete turistice pentru destinaţii inedite, precum Singapore, Indonezia sau Malaiezia, furnizate de agenţii la cerere, hoteluri de cinci stele, ţări europene din afara Uniunii, în frunte cu Croaţia, dar şi litoralul românesc sunt punctele de atracţie ale ultimei ediţii a târgului de turism de la Bucureşti.
Aproximativ 300 de firme din industria turistică şi-au prezentat ofertele în cadrul târgului. „Anul acesta, 30% din expozanţi au fost din străinătate“, spune Lucia Morariu, secretar de stat pentru turism în Ministerul pentru IMM, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale. Graţie standurilor ample, animate inclusiv de spectacole cu specific naţional, ţări precum cele baltice şi nordice, Slovenia, Egiptul, Italia şi Ciprul au beneficiat de o vizibilitate remarcabilă la Romexpo.
Ofertele sezonului sunt de o varietate fără precedent, de la sejurul cu cazare la hoteluri de cinci stele în Grecia şi Turcia până la unităţi de două şi trei stele de pe litoralul nostru, dar şi aventura sud-americană de 103 zile (!), desfăşurată din Ecuador până în Brazilia, la preţul de 18.500 de euro de persoană (ofertă J’Info Tours).
Dacă în anii trecuţi oferta standard promovată de agenţii consta într-un pachet minimal (cazare la trei stele cu mic-dejun inclus) pentru destinaţii europene (Spania, Portugalia, Franţa), anul acesta, majoritatea tur-operatorilor au venit cu un upgrade consistent: hoteluri de patru şi cinci stele, cu demipensiune. „Ne-am orientat pentru astfel de oferte pentru că aceasta este cererea. Deja românii au început să călătorească foarte mult şi nu se mai mulţumesc cu sejururile ieftine. Sunt dispuşi să plătească mai mult pentru calitate“, spune Cristina Irimia, director de marketing agenţia J’Info Tours.
O astfel de vacanţă în Tenerife costă, de exemplu, cel puţin 689 de euro de persoană pentru şapte nopţi la un hotel de patru stele, cu demipensiune (Prestige Tours). Acelaşi sejur, dar de data aceasta în Algarve (Portugalia), are preţuri începând de la 651 de euro de persoană, doar cu mic-dejun inclus (Paralela 45).
Litoralul Mării Negre, Coasta Dalmată şi Caraibele.
Tot la târgul de turism au fost prezentate oferte pentru cei care doresc să aibă o lună de miere cu farmec special. Cum destinaţiile europene pentru astfel de vacanţe tind să se banalizeze, mirii pot alege acum să plece în insule exotice ca Bali, Bahamas sau Barbados, la hoteluri de şase stele, unde tarifele de cazare pornesc de la 263 de euro pe noapte de persoană (biletul de avion şi transferurile, evident, nu sunt incluse). În varianta mai practică a unui pachet complet, şapte zile în Jamaica sau la Punta Cana (Republica Dominicană) costă 2.061 euro de persoană, respectiv 1.364 de euro (ofertă Marshal Turism).
După ce autorităţile au promis, pentru acest an, relansarea litoralului românesc – primul pas fiind deschiderea sezonului încă din luna aprilie – agenţiile au introdus în ofertele lor şi pachete pentru petrecerea sărbătorilor de Paşti pe litoral. Preţurile la cazare au crescut cu 10% comparativ cu anul trecut, însă hotelierii promit o îmbunătăţire pe măsură a serviciilor.
Ca urmare, un pachet de şase zile la un hotel de trei stele din Mamaia, cu demipensiune, costă 690 de lei de persoană la începutul lunii iunie şi poate ajunge până la 909 lei în plin sezon (ofertă Blue Line), în vreme ce preţurile din staţiunile Eforie Sud, Costineşti şi Venus sunt cu 10% – 20% mai mici.
Deşi relativ scump, mai ales prin raportare la calitatea serviciilor, turismul de pe litoralul autohton s-a încăpăţânat, până acum, să sfideze concurenţa destinaţiilor externe şi gusturile din ce în ce mai sofisticate ale românilor. Întrebarea pe care ne-o punem însă în fiecare primăvară rămâne valabilă: va rezista şi
anul acesta?
Cristina Irimia, director de marketing, J’Info Tours
Destinatii aparte
Circuit O mare parte a agenţiilor de turism au introdus în ofertele lor pelerinaje în Israel şi Iordania. Pentru nouă zile petrecute în cele două ţări, turiştii vor plăti 989 de euro de persoană, preţ care include transportul, cazarea, ghidul, intrările la obiective turistice, taxele vamale şi chiar bacşişul pentru hamalii din hoteluri şi aeroporturi (ofertă Nova Travel)
Zakynthos Dintre insulele ionice din vestul Peloponezului, Corfu a fost cea mai promovată de către agenţii. Anul acesta s-a început şi promovarea insulei Zakynthos, cea mai sudică şi a treia ca mărime din arhipelag. Agenţiile au introdus chartere începând cu luna iunie, iar preţurile unui sejur pornesc de la 369 de euro pentru cazare la trei stele şi de la 479 de euro pentru patru stele (ofertă Christian Tour)
Trogir Din ce în ce mai mulţi turişti au solicitat agenţiilor excursii în Croaţia. De aceea, agenţiile au inclus, pe lista destinaţiilor de vacanţă pentru deplasări cu autocarul, riviera dalmată de la Trogir. Preţul pentru şapte nopţi cazare la o vilă de trei stele costă 245 de euro, la care se adaugă 299 lei (ofertă Christian Tour). Opţional se vor organiza excursii la Dubrovnik.
30% din cei aproximativ 300 de expozanţi de la Târgul de Turism al României – 2008 au venit din străinătate, cu oferte şi prezentări care pun în dificultate pe tur-operatorii români.
Capital – Editia nr.13, data 2 aprilie 2008