Oferte pentru construcția magistralei de metrou M4

Trei asociații, compuse dintr-un total de 56 de firme cu recunoaștere națională și internațională, au înaintat propuneri tehnice și financiare pentru realizarea tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul al magistralei de metrou M4.

Valoarea estimată a lucrărilor se ridică la circa 2,5 miliarde de euro, fonduri europene nerambursabile. Anunțul a fost făcut de primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, pe platforma Facebook.

Într-un mesaj, el a menționat că documentația, a cărei dată limită pentru depunere a fost marți, la ora 15:00, va fi evaluată în perioada următoare. De asemenea, a precizat că până la sfârșitul acestui an vor fi anunțați câștigătorii.

Daniel Băluță a subliniat că lucrările, estimate la circa 2,5 miliarde de euro, vor fi finanțate prin fonduri europene nerambursabile obținute din „Programul Transport” al Uniunii Europene pentru perioada 2021-2027. Acestea sunt planificate să demareze în 2025 și să se încheie în termen de maximum cinci ani.

Conform declarațiilor primarului Sectorului 4, realizarea celor 14 stații de metrou, care vor conecta Gara de Nord cu Gara Progresul din sudul capitalei, va avea un impact considerabil. Aceasta nu doar că va contribui la diminuarea semnificativă a traficului rutier, dar va oferi și un stimul important pentru dezvoltarea economică a regiunii sudice a Bucureștiului.

Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul al magistralei M4 a fost propus pentru o finanțare de aproximativ 300 de milioane de euro prin PNRR, dar nu a reușit să îndeplinească cerințele necesare.

Conform unui raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor, METROREX SA a informat că nu va reuși să respecte termenul estimat pentru îndeplinirea obiectivelor din programul de finanțare PNRR pentru tronsonul Gara de Nord – Filaret al magistralei de metrou M4.

”Trei asocieri, formate dintr-un număr total de 56 de societăți comerciale recunoscute la nivel național și internațional, au depus ofertele tehnice și financiare pentru construcția magistralei de metrou M4, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul.

Documentația, care a avut termen-limită de depunere astăzi, ora 15.00, va fi analizată în perioada ce urmează, iar până la finalul acestui an, vor fi desemnați câștigătorii.

Lucrările efective, în valoare de aproximativ 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili accesați prin „Programul Transport” al Uniunii Europene 2021-2027, sunt programate să înceapă în cursul anului 2025 și vor fi finalizate în cel mult 5 ani.

Mulțumesc tuturor operatorilor economici care s-au alăturat proiectului nostru, determinați să realizeze cea mai mare investiție publică de transport din București!

Construcția celor 14 noi stații de metrou, care vor asigura legătura de la Gara de Nord până în sudul orașului, la Gara Progresul, va însemna nu doar o reducere consistentă a indicilor de trafic rutier, ci va reprezenta și un imbold semnificativ pentru dezvoltarea economică a zonei de sud a Bucurestiului”, se arată în mesajul de pe Facebook.

Avansează lucrările la Secțiunea Sud

Metrorex a publicat o nouă actualizare din cadrul șantierului M6, anunțând progrese importante în construcția Secțiunii Sud, pe tronsonul 1 Mai – Tokyo.

Compania care gestionează transportul subteran din București oferă o actualizare privind evoluția lucrărilor pe șantier, raportând progresele înregistrate până la mijlocul lunii septembrie.

”În a doua jumătate a lunii septembrie 2024, JURNALUL DE ȘANTIER pentru Secțiunea Sud a viitoarei Magistrale 6 de metrou, tronsonul 1 Mai – Tokyo a înregistrat următorii pași de progres, spune Metrorex într-o postare pe pagina de Facebook.”

La viitoarea stație de metrou Tokyo, au fost finalizați 347 de metri din cei 650 de grindă de ghidaj planificați, 53 din cele 114 panouri de pereți mulați, și 458 din totalul de 498 de piloți plastici.

Lucrările pentru piloții forați la viitoarea interstație dintre Aeroport Băneasa și Tokyo au avansat, cu 49 de piloți finalizați dintr-un total de 180 planificați.