După ce ştirea că Ford va produce la Craiova viitoarea variantă a actualului Fusion a făcut valuri în România, oficialii Ford au decis că trebuie să dezmintă această informaţie. „Produsul produs exclusiv în România va de clasă mică, dar nu va fi nici Fiesta şi nici înlocuitorul actualului model Fusion”, a declarat Hans Jurgen Fuchs, purtătorul de cuvânt al Ford Europa.
Nu este prima dată când oficialii Ford se văd nevoiţi să dezmintă o informaţie de acest gen. La semnarea contractului cu guvernul român pentru uzina de la Craiova presa autohtonă a speculat că în afară de Transit Connect, în România va fi produs noul Fiesta în varianta cu trei volume. Şi atunci cei de la Ford au negat cu vehemenţă acest amănunt. Acum, după ce ştirea preluată de pe siteul respectabilei reviste AutomotiveNews Europe a pus mintea românilor la lucru, Ford a anunţat că „maşina nu va intra în tiparele obişnuite dat fiind faptul că va fi de dimensiuni reduse dar va oferi şi mult spaţiu interior”.
De ce spun oficialii Ford Europa că viitorul model produs la Craiova nu va fi viitorul Fusion? Simplu. Maşina cu numele de cod B-Max, nu va semăna deloc cu actualul Fusion. Într-un fel sau altul, Fuchs a admis că avem de-a face cu un model aflat între segmente, o tendinţă încercată de mai mulţi producători în acest moment. Marea masă de cumpărători din Europa sunt adepţii maşinilor de clasă B sau C, şi acesta este motivul pentru care se încearcă realizarea unui produs care să aibă caracteristici împrumutate de la ambele segmente.
Fusion era un model de clasă B cu gardă înaltă dar cu un design deloc atrăgător. B-Max (anumite surse susţin că acesta va rămâne numele maşini şi la intrarea pe piaţă), va avea o platformă de Ford Fiesta (clasa B) dar, spre desosebire de Fusion, va fi un monovolum. Ceva de genul Mercedes B klasse. Astfel, Ford împacă şi capra şi varza.
Avem un model de clasă B cu spaţiu şi dotări de clasă C. Pentru a maximiza spaţiul, cei de la Ford se pare că au adoptat o variantă glisantă a banchetei spate care poate, în funcţie de necesităţi, să găzduiască trei adulţi sau să lase locul unui portbagaj mărit. Prin coborârea propulsorului mult sub bord, este majorat şi spaţiul aferent şoferului şi pasagerului din dreapta, scaunele acestora având şi o poziţie înaltă care le oferă o perspectivă bună asupra drumului din faţă. De altfel, se pare că majoritatea soluţiilor tehnice vor fi împrumutate de la fraţii mai mari S-Max şi C-Max.