Deşi decizia Tribunalului administrativ federal din Leipzig vizează în mod direct doar orașele Dusseldorf şi Stuttgart, care de acum vor putea pune în practică astfel de interdicţii, hotărârea curţii deschide calea pentru ca şi alte oraşe din Germania să introducă restricţii pentru utilizarea automobilelor diesel. Acest lucru ar putea avea consecinţe pentru industria auto din Germania care până acum s-a bazat pe vehiculele cu motoare diesel. Sunt vizate în principal aproximativ 9,4 milioane vehicule diesel care respectă normele mai vechi, Euro 5 şi Euro 4, care sunt înmatriculate în Germania.
Conform Agerpres, care citează, Reuters şi AFP, chiar dacă şi alte ţări analizează posibilitatea introducerii unor restricţii pentru automobilele diesel, hotărârea Tribunalului administrativ federal din Leipzig este o lovitură serioasă pentru industria auto germană. Numai posibilitatea unei astfel de interdicţii a dus la scăderea vânzărilor de automobile diesel în ţara care a inventat această tehnologie. Cota de piaţă a automobilelor diesel a coborât de la 48% în 2015 la aproximativ 39% în 2017.
Acest dosar are implicaţii şi dincolo de Germania. Autorităţile din Paris, Madrid, Mexico City şi Atena au anunţat că intenţionează să interzică accesul automobilelor diesel în centrul oraşelor începând din 2025, în timp ce primarul din Copenhaga ar vrea să interzică accesul automobilelor diesel încă de anul viitor.