"Cora nu pleacă din România", este categorică Ana Maria Florea, managerul de comunicare al reţelei de hipermarketuri Cora România.
Dimpotrivă, reţeaua de hipermarketuri deţinută de grupul franco-belgian Delhaize are planuri de extindere agresivă în următoarea perioadă. Astfel, în acest an, Cora va deschide trei hipermarketuri – la Bacău, Slobozia şi Bucureşti. În urma extinderii, vor fi angajate în jur de 1.000 de persoane.
Cora deţine, în continuare, cele mai profitabile magazine de pe piaţa locală. Totuşi, retailerul nu a rămas neatins de criză: "am înregistrat scăderi de 15-20% faţă de perioada dinainte de criză. Comportamentul consumatorului s-a modificat şi el, s-au observat două tendinţe: orientarea către produse mai ieftine şi orientarea unei părţi a consumatorilor către produse premium după principiul « cumpăr ceva de calitate pentru a-mi face placere». Cum o schimbare nu vine niciodată singură, a existat şi o consolare: Preţurile la terenuri au scăzut, fapt care a făcut posibilă achiziţia unor terenuri noi", declara, luna trecută, pentru Capital, Ana Maria Florea.
Cora se aştepta în 2011 o creştere a cifrei de afaceri cu 3%, comparativ cu nivelul de 328 milioane euro din 2010. Pentru 2012, " în prima jumătate a anului ne aşteptăm la o stagnare, sperând într-o creştere de 1-2% în a doua jumătate a lui 2012", afirma Florea.
Louis Delhaize este prezent în România încă din 2003 şi, în prezent, operează opt hipermarket-uri marca Cora şi o reţea de 121 supermarketuri Mega Image şi Shop&Go.