După ce s-au întâlnit ieri, 23 februarie, cu Sorin Grindeanu, oficialii Ford România au discutat astăzi și cu Ministrul Muncii, Olguța Vasilescu.
O delegație a grupului Ford a ajuns ieri la Guvern pentru prima întâlnire a oficialilor companiei americane cu primul ministru Sorin Grindeanu. Deși nu au fost dezvăluite detalii despre întrevedere se pare că discuția s-a azat pe pregătirea uzinei din Cariova pentru asamblarea celui de-al doilea model, SUV-ul EcoSport. Ca de fiecare dată în întâlnirile dintre oficialii Ford și cei ai Guvernului a fost abordată și problema infrastructurii necesare uzinei românești.
La doar o zi dup vizita la Palatul Victoria, o delegație Ford România condusă de președintele John Oldham a ajuns și la Ministerul Muncii și Justiției Sociale (MMJS) pentru o întrevedere cu Lia Olguta Vasilescu. Conform oficialilor din MMJS, discuțiile au vizat „posibilitatea creșterii numărului de locuri de muncă la fabrica Ford din Craiova, în contextul în care MMJS lucrează, conform programului de guvernare, la elaborarea de acte normative prin care angajatorii să primească de la stat (prin finanțare europeană) echivalentul în lei al sumei de 250 de euro, timp de trei ani, pentru fiecare ucenic angajat și al 300 de euro – pentru fiecare stagiar, sub condiția eliberării de certificate de stagiari și ucenici”.
Conform Ford, compania va investi la Craiova circa 200 de milioane de euro pentru a fabrica noul SUV compact EcoSport, modificările de pe linia de asamblare fiind în curs. Secţia „Caroserii”, unde în prezent funcţionează 320 de roboţi pentru a sprijini producţia B-MAX, trece prin schimbări semnificative, deoarece 190 de noi roboţi multifuncţionali sunt în curs de instalare. Aproape jumătate din investiţia anunţată pentru lansarea producţiei modelului EcoSport este folosită în secţia „Caroserii”, care este una dintre cele mai avansate secţii din punct de vedere tehnologic din sistemul de producţie Ford pe plan global.
Alte schimbări relevante au fost aduse în secţia „Montaj General”, acolo unde acum se produce un B-MAX la fiecare 100 de secunde. Aici, linia de „Trim” a fost extinsă, lăsând loc noilor staţii de lucru necesare pentru fabricarea modelului EcoSport. De asemenea, conveyorul cu lanţ de la nivelul median a fost extins cu 20-30 metri şi a fost instalat un nou elevator modern, simplu şi fiabil.
De la preluarea fabricii din Craiova în 2008, Ford a investit aici până acum peste 1 miliard de euro în producţia de vehicule şi motoare. 2.630 de angajaţi lucrează în prezent pentru a susţine producţia monovolumulului de clasă mică Ford B-MAX cât şi a motorului EcoBoost de 1,0 litri
Citește și:
VIDEO Primele imagini cu pregătirea uzinei din Craiova pentru noul Ford EcoSport