Cu ocazia unei vizite la şantierul podului, împreună cu ambasadorul chinez în Serbia, Zhang Wanxue, Antic a precizat că la contractul iniţial va fi adăugată o anexă prin care se prelungeşte termenul limită pentru construirea drumului de acces la pod, din cauză că întârzierile apărute la exproprierea terenului au obligat firma constructoare, China Road and Bridge Corporation (CRBC), să înceapă mai târziu lucrările.
La rândul său, ambasadorul chinez şi-a exprimat speranţa că firmele chineze vor realiza şi alte proiecte în Serbia, având în vedere acordurile de cooperare semnate de China şi 16 ţări din Europa Centrală şi de Est.
Costul total al construirii acestui pod peste Dunăre şi drumurilor de acces cu o lungime totală de 21 de kilometri este de 255 milioane de dolari. Viitorul pod va avea şase benzi, o lungime de 1,5 km şi va fi dotat cu piste pentru biciclişti şi pietoni.
Proiectul este finanţat printr-un împrumut chinez şi prevede o perioadă de graţie de trei ani, o perioadă de rambursare de 15 ani şi o dobândă de trei procente.
SURSA: Agerpres