Specialistii Oficiului Concurentei au constatat ca operatorul national de telefonie fixa - RomTelecom - a scumpit excesiv, in perioada ianuarie - iulie 1999, serviciile prestate. Preturile abonamentelor si ale convorbirilor telefonice au crescut, in intervalul mentionat, in medie, cu 82,43%. Secretarul de stat Dan Ionescu, seful Oficiului Concurentei, afirma ca de vina pentru aceasta situatie este o hotarare de guvern (HG nr. 670 din 1998), potrivit careia preturile serviciilor telefonice de baz
Specialistii Oficiului Concurentei au constatat ca operatorul national de telefonie fixa – RomTelecom – a scumpit excesiv, in perioada ianuarie – iulie 1999, serviciile prestate. Preturile abonamentelor si ale convorbirilor telefonice au crescut, in intervalul mentionat, in medie, cu 82,43%. Secretarul de stat Dan Ionescu, seful Oficiului Concurentei, afirma ca de vina pentru aceasta situatie este o hotarare de guvern (HG nr. 670 din 1998), potrivit careia preturile serviciilor telefonice de baza se calculeaza in functie atat de evolutia cursului valutar, cat si de indicele preturilor de consum al populatiei (cu alte cuvinte, in functie de rata inflatiei). Dan Ionescu sustine ca daca tarifele RomTelecom ar fi fost indexate doar cu indicele preturilor de consum, atunci scumpirea ar fi fost de numai 47,7%. Rezultatul calculului efectuat de seful Oficiului Concurentei este relativ apropiat de rata cumulata a inflatiei pe primele sapte luni ale anului (33%). La majorarea cu peste 82% a tarifelor sale, RomTelecom a ajuns, probabil, adunand rata inflatiei cu devalorizarea leului, ceea ce ar fi dat 79,4%. De unde provine restul de trei procente nu se stie.
Cert este ca Oficiul Concurentei incearca acum sa tempereze elanul operatorului de telefonie fixa. Ce se va intampla cu banii incasati nejustificat de RomTelecom de la abonatii sai este o alta problema, a carei rezolvare se lasa asteptata.