Olaf Koch, demisie de la Metro AG la final de an. Compania trebuie să caute un nou director general

Compania internațională Metro AG, prezentă și în România, se află în căutarea unui nou director general, după ce actualul manager, Olaf Koch, a anunțat recent că își va da demisia din funcția deținută la finalul anului.

Directorul general al grupului german de distribuţie Metro AG intenţionează să demisioneze la finele acestui an, ceea ce înseamnă o plecare anticipată dintr-o poziţie pe care urma să o ocupe până în luna martie 2022, transmite Bloomberg.

CEO-ul Olaf Koch, care începând din 2012 a supervizat o modificare dramatică a strategiei companiei, a informat consiliul de supervizare că nu îşi va prelungi contractul, care urma să expire în luna martie 2022, şi că intenţionează să plece de la Metro la data de 31 decembrie 2020, a informat grupul german într-un comunicat de presă difuzat vineri. Consiliul de supervizare „va delibera cu privire la acest subiect în perioada următoare”, a adăugat Metro.

Sub conducerea lui Olaf Koch, Metro s-a transformat dintr-un conglomerat cu numeroase divizii într-o companie specializată pe vânzările angro şi de asemenea a redus datoriile Metro cu peste şapte miliarde de euro. Printre altele, Olaf Koch a vândut lanţul de magazine universale Kaufhof precum şi lanţurile de magazine de electronice Media Markt şi Saturn. Cu toate acestea, afacerile Metro au început să fie supuse la presiuni în Germania în ultimii ani în condiţiile în care grupurile de hard discount Aldi, Lidl şi Netto au câştigat cote de piaţă.

Metro operează în 26 de ţări, având 771 de magazine şi 150.000 de angajaţi. Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.

Metro, un nou director general în România

METRO Cash & Carry România anunță numirea unui nou director executiv al companiei. Începând cu data de 1 octombrie 2020, Adrian Ariciu va ocupa funcția de Chief Executive Officer (CEO), preluând atribuțiile lui Roland Ruffing, cel care s-a aflat în această poziție executivă în ultimii patru ani. Noul lider activează în cadrul grupului german atât la nivel local, cât și internațional, de peste 20 de ani.

Doctor în economie, cu o experiență vastă în dezvoltarea și implementarea strategiilor de business în industria de retail și de comerț cu ridicata, Adrian Ariciu și-a început cariera în METRO Cash & Carry România în martie 2000, în Departamentul Achiziții și Mercantizare pentru Produse Alimentare, ocupând, ulterior, mai multe funcții de management în cadrul companiei precum șef al Departamentului Achiziții Alimente Uscate și sef al Departamentului de Mărci Proprii.