Noua conducere a societăţii intenţionează atingerea unei capacităţi de producţie zilnice, după 24 de zile de la repornire, de o valoare a mărfii la vânzare de 1,13 milioane euro cu un cost de producţie de 1,1 milioane euro, incluzând şi armonizările secţiilor funcţionale, precum şi funcţionarea pe un profit minim de 900.000 euro pe lună, incluzând şi armonizările secţiilor funcţionale, pentru o perioadă de cinci luni şi reevaluarea planului de rentabilizare.

Planul vizează rentabilizarea societăţii prin scăderea cheltuielilor directe şi indirecte, în special pentru secţiile neprofitabile şi demararea programelor de retehnologizare şi modernizare a Secţiei Polioli Polieteri si Instalaţia Propenixid, începând din cu luna a şasea de la pornire, fondurile estimate fiind de circa 11 milioane euro.

Numărul de total de salariaţi ai Oltchim este de 3.263 de persoane, dintre care 2.482 lucrează pe platforma Oltchim Rm Vâlcea, iar 781 în cadrul Diviziei Petrochimice Bradu.
Planul B
Oltchim va externaliza activităţile Diviziei de Materiale de Construcţii, Diviziei Transporturi, precum şi Policlinica – Dispensar şi cantina de protocol dacă reorganizarea pe Centre de Cost şi Profit nu reuşeşte eficientizarea activităţilor într-o perioadă de un an, potrivit strategiei de repornire a combinatului, aprobată în ultimul Consiliu de Administraţie al societăţii.
Planul prevede reorganizarea pe Centre de Cost şi Profit a activităţilor care nu au legătură cu activitatea de bază, prin aprobarea unui buget propriu, astfel încât fiecare CCP să se susţină financiar prin activitatea proprie, în condiţiile în care Oltchim SA va vinde acestora produse, servicii şi utilităţi la preţuri pentru piaţa internă.

În condiţiile în care CCP nu reuşesc, într-o perioadă de 12 luni, eficientizarea activităţii, se va trece la externalizarea acestor activităţi. Conform sursei citate, au fost identificate drept CCP entităţile Divizia Materiale de Construcţii, Divizia Transporturi, precum şi Policlinica – Dispensar şi Cantina Protocol Oltchim.

De asemenea, vor fi desfiinţate fostele Direcţii de Uzine ale societăţii iar vechiul management va fi revocat din funcţie, în urma unui plan de reorganizare administrativă.

Achiziţiile pentru aprovizionarea cu materii prime, materiale, servicii, lucrări, produse se vor efectua prin înfiinţarea unei Divizii de Achiziţii, iar într-o perioadă de un an, majoritatea achiziţiilor ar urma să fie efectuate prin SEAP.

Principiul eficienţei energetice va fi aplicat, potrivit strategiei, prin implementarea de noi tehnologii care să respecte normele de mediu, retehnologizare şi modernizare a instalaţiilor şi echipamentelor, prin înfiinţarea unei direcţii integrate Direcţia Tehnică – Calitate – Mediu – Investiţii, realizată prin reorganizarea Direcţiei Managementului Calităţii Mediului şi Securitatea Muncii şi desfiinţarea Direcţiei Investiţii din cadrul DTCM.

De asemenea, se va înfiinţa o Divizie de Marketing. Se va efectua o primă analiză de marketing după primele trei luni privind prospectarea pieţelor pe care se vând produsele Oltchim SA, noi oportunităţi, promovarea produselor, analiza cost – preţ, urmate de analize economice globale.