„Cu toate că producţia vândută a crescut semnificativ din punct de vedere cantitativ, cifra de afaceri obţinută în anul 2016, în valoare de 168 milioane euro, este aproximativ la acelaşi nivel cu cea din anul 2015, din cauza preţurilor de vânzare mai mici ale produselor finite, determinate de evoluţia cotaţiilor internaţionale”, potrivit datelor transmise de combinatul chimic.
Societatea valorifică peste 73% din cifra de afaceri la export şi pe piaţa intracomunitară şi prelimina pentru anul 2016 o balanţă externă netă pozitivă de 96 de milioane de euro, valoarea livrărilor la export şi a celor pe piaţa intracomunitară, în valoare de 123 de milioane de euro, fiind mult mai mare decât valoarea importurilor şi achiziţiilor intracomunitare, care au fost de numai 27 de milioane de euro, transmite compania.
Oltchim S.A. Rm. Vâlcea a înregistrat, în 2016, un rezultat brut preliminat de 20 de milioane de lei.
Profit brut raportat a fost de 35,6 milioane de lei aferent activelor funcţionale de pe platforma industrială de la Râmnicu Vâlcea, iar pierdere de 11,4 milioane de lei, echivalentul a 2,5 milioane de euro, a fost determinată de Divizia Petrochimică Bradu, care este nefuncţională.
Cheltuielile de conservare ale Oltchim au fost de 4,2 milioane de lei aferente activelor nefuncţionale de pe platforma industrială de la Râmnicu Vâlcea.
Potrivit informaţiilor transmise de companie către BVB, rezultatele economico – financiare din activitatea curentă preliminate se datorează recâştigării pieţelor de desfacere şi creşterii constante a cantităţilor vândute din toate categoriile de produse finite; retehnologizării şi reparaţiilor capitale efectuate la principalele instalaţii tehnologice şi reducerii cheltuielilor cu personalul după disponibilizările din 2015.
Mai mult, rezultatele au fost influenţate de conjunctura favorabilă pe piaţa polioli – polieterilor, în primul semestru din 2016, respectiv scăderea preţului de achiziţie al propilenei, influenţat, la rândul său, de cotaţia internaţională a petrolului. Preţurile de vânzare ale produselor finite au scăzut şi ele, dar într-o proporţie mai mică decât preţurile la materiile prime.
Comparativ cu anul 2015, societatea a crescut vânzările cantitative la principalele grupe de produse: la polioli – polieteri cu 18%, produs principal cu o pondere de aproximativ 64% în cifra de afaceri; la sodă caustică lichidă şi solidă, creştere cu 17%; la oxo – alcooli, creştere cu 26%.