Grup de asigurari solid,OMNIASIG ofera in prezent, prin intermediul companiilor OMNIASIG Asigurare Reasigurare, OMNIASIG Asigurari de Viata si Agras OMNIASIG, o gama completa a produselor si serviciilor de asigurari generale si de viata.Structura actionariatului OMNIASIG cu TBIH Financial Services Group NV in calitate de aciionar majoritar si Grupul Banca Comerciala Romana ca actionar semnificativ- se constituie intr-o garantie solida a fortei si stabilitatii financiare a companiei.
Grup de asigurari solid,OMNIASIG ofera in prezent, prin intermediul companiilor OMNIASIG Asigurare Reasigurare, OMNIASIG Asigurari de Viata si Agras OMNIASIG, o gama completa a produselor si serviciilor de asigurari generale si de viata.
Structura actionariatului
OMNIASIG cu TBIH Financial Services Group NV in calitate de aciionar majoritar si Grupul Banca Comerciala Romana ca actionar semnificativ- se constituie intr-o garantie solida a fortei si stabilitatii financiare a companiei.
Holdingul olandez TBIH Financial Services Group NV- unul dintre operatorii principali ai pieielor financiare din Europa Centrala si de Est – este actionar majoritar al unor companii de asigurare si fonduri de pensii care isi desfasoara in prezent activitatea in Bulgaria, Slovacia, Croatia, Bosnia si Romania, avand planuri de extindere pe pietele tarilor situate in zona.
Actionarii grupului sunt Kardan Ltd.- companie cotata la Bursa din Tel Aviv, Deutsche Bank, prin divizia sa de investitii – Private Equity Investments si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare.
Se cuvine a fi subliniata aici importanta prezentei Grupului BCR in cadrul actionariatului
OMNIASIG, cu o cota de 22%, in contextul participarii acestuia la recenta majorare de capital social al companiei la peste 250 miliarde de lei, proces finalizat la sfarsitul lunii februarie 2002 si care a transformat OMNIASIG intr-una dintre cele mai puternic capitalizate companii din domeniul asigurarilor generale operationale pe piata interna.
Calitatea protectiei oferite de OMNIASIG prin plasarea principalelor riscuri pe piata internationala a asigurarilor este garantata de profesionalismul brokerilor prin intermediul carora se plaseaza contractele (AON Group si MARSH, lideri pe piata mondiala), precum si de partenerii in reasigurare, companii aflate in topul international al societatilor de asigurare reasigurare : SWISS Re, GENERALCOLOGNE Re, MUNICH Re, HANNOVER Re, GERLING GLOBAL Re, SCOR, SIRIUS, TRANSATLANTIC Re, LE MANS Re.
Evaluarea activitatii desfasurate de OMNIASIG se realizeaza trimestrial de catre unul dintre expertii de talie internationala in domeniul auditului: Ernst & Young.
Politica agresiva de intrare pe piata si expansiunea rapida, concretizate in dezvoltarea pe orizontala si pe verticala a companiei au fost dublate de integrarea practicilor si politicilor internationale in domeniu, de alinierea culturii organizationale OMNIASIG la acestea.
Metodele moderne de management adoptate, dezvoltarea unei strategii de lucru axate pe Dezvoltare, Profit, Control si Planificare, au sustinut extinderea companiei la nivel national, prin dezvoltarea tuturor sucursalelor
OMNIASIG. Reteaua teritoriala a companiei include in prezent 42 de sucursale (in Bucuresti si in toate orasele resedinta de judet) si peste 150 de agentii si puncte de lucru in intreaga tara.
Intrucat portofoliul OMNIASIG include clienti majoritar „mari”, „globali”, care solicita frecvent pachete de produse si servicii in mai multe regiuni ale tarii, exprimandu-si dorinta de a lucra cu parteneri capabili sa rezolve cu promptitudine problemele care apar in teritoriu, in zonele de derulare a afacerilor proprii, solicitand colaborarea directa cu echipele partenerului in asigurare acolo unde este nevoie, OMNIASIG a actionat in directia optimizarii serviciilor oferite in cadrul tuturor sucursalelor si agentiilor sale.
Pentru o mai buna gestionare a portofoliului de afaceri al companiei, Centrala OMNIASIG a sustinut transformarea fiecarei sucursale OMNIASIG intr-un centru de profit. Au fost stimulate initiativele reprezentantilor din teritoriu, acordandu-se sucursalelor, organizate in subordinea unor Centre Zonale, o „autonomie asistata”. In acest mod s-a realizat valorificarea eficienta a resurselor locale- managementul, angajatii, furnizorii, partenerii locali.
Strategia de vanzare OMNIASIG a fost configurata in raport cu cerintele pietei si reconfigurata, ori de cate ori a fost necesar, pe masura schimbarilor petecute in mediul de afaceri romanesc.
OMNIASIG dispune de un sistem de vanzare puternic, echilibrat si eficient, caracterizat printr-o orientare clara catre piata, catre satisfacerea exigentelor clientilor in materie de protectie si operativitate in rezolvarea problemelor lor specifice.
Optimizarea relatiei de colaborare cu bancile si brokerii, crearea unor noi canale de distributie pentru produsele de asigurare, incheierea de parteneriate si conventii de colaborare, au contribuit la cresterea progresiva a cifrei de afaceri si a cotei de piata.
In afara serviciilor de vanzare prin intermediul canalelor clasice, OMNIASIG ofera si servicii de vanzare on-line a produselor de asigurare (produsele care se preteaza comertului electronic asigurarea obligatorie de raspundere civila auto, de exemplu).
Diversificarea produselor si serviciilor oferite, cresterea cifrei de afaceri si a cotei de piata au fost urmate de concentrarea eforturilor in directia consolidarii pozitiei dobandite, printr-o orientare puternica in directia cresterii calitatii si valorii.
Realizarea echilibrului optim intre cresterea profitabilitatii companiei si satisfacerea la un inalt nivel de profesionalism a exigentelor clientilor, armonizarea intereselor companiei cu interesele tuturor partenerilor sai, a reprezentat unul dintre obiectivele principale ale OMNIASIG.
Politica activa in domeniul optimizarii produselor si conditiilor de asigurare, flexibilitatea OMNIASIG in ceea ce priveste adaptarea acestora la necesitatile diverselor segmente ale populatiei tinta, s-au concretizat in imbunatatirea serviciilor oferite clientilor, atat in ceea ce priveste activitatea de subscriere cat si in activitatea de rezolvare si lichidare a dosarelor de dauna. Specialistii OMNIASIG ofera clientilor consultanta gratuita constand in informare si asistenta in problemele referitoare la conditiile de asigurare, la gradul de complexitate si de acoperire al riscurilor cuprinse in politele de asigurare, la stabilirea raportului optim intre riscurile acoperite si costuri. In ceea ce priveste activitatea de lichidare a daunelor, pentru rezolvarea operativa a problemelor si respectarea termenelor de plata prevazute in conditiile de asigurare, OMNIASIG mentine o relatie permanenta cu clientii si a infiintat o echipa proprie de investigatii care colaboreaza cu organismele si institutiile specializate in identificarea tentativelor de frauda in asigurari. Aceasta colaborare permite clarificarea rapida a imprejurarilor in care s-au produs evenimentele asigurate si rezolvarea in timp scurt a dosarelor de dauna prin plata despagubirilor.
Onorarea cu promptitudine a obligatiilor asumate prin contractele de asigurare, profesionalismul manifestat in relatia cu clientii au contribuit la consolidarea imaginii OMNIASIG ca partener puternic, credibil si onest . Dar
OMNIASIG reprezinta totodata si un partener de cursa lunga. Pentru a rasplati investitia de incredere a clientilor sai si pentru a-i fideliza, compania le ofera acestora o serie de facilitati constand in diverse servicii suplimentare si importante reduceri de prima la reinnoirea politelor de asigurare ori la inchierea unor noi tipuri de asigurari (la reinnoirea politelor Casco, de exemplu, reducerile practicate de OMNIASIG ajung pana la 40%).
Doua dintre canalele importante de comunicare permanenta cu clientii sunt reprezentate de serviciul „Customer Care” si de linia speciala „Customer Line”.
Sonoritatea numelor incluse in portofoliul de clienti al OMNIASIG reprezinta un argument solid in favoarea calitatii serviciilor oferite. Amintim aici : Daewoo Automobile Romania, Antena 1, PRO TV, Intrarom, , Nuclear Electrica, Policolor, Azomures, Luxten Lighting, Santierul Naval Mangalia, Uzinele Sodice Govora, companiile aeriene Romavia, Tarom si Carpatair, Aeroclubul Romaniei, United Romanian Breweries Bere Prod Tuborg, Quadrant Amroq Beverage (Pepsi Cola), Grivita S.A., Bere Miercurea Ciuc, Romtehnica, hotelurile Majestic, Bucuresti si Hollyday Inn.r
Prin implementarea sistemului informatic integrat destinat activitatii de asigurare, OMNIASIG a devenit prima societate de asigurari generale din Romania care utilizeaza un software complex, bazat pe cea mai puternica tehnologie existenta in lume in acest moment. Sistemul informatic INSIS (INSurance Integrated Sistem) ofera solutii in toate domeniile activitatii de asigurare: managementul contractelor, daunelor, reasigurarilor, agentilor si comisioanelor, produselor de asigurare, al persoanelor si obiectelor asigurate, managementul vanzarilor si al marketig-ului etc.. Utilizarea acestui produs, bazat pe cea mai moderna si mai puternica tehnologie software (tehnologie client-server bazata pe motor ORACLE RDBMS si instrumente de interfata utilizator Developer 2000), deschis catre alte sisteme si permitand integrarea celelorlalte module ale sistemului informatic r
OMNIASIG (contabilitate, salarii), a condus la uniformizarea, planificarea si controlul centralizat al intregului portofoliului OMNIASIG (polite de asigurare, dosare de dauna, contracte de reasigurare etc.). r
Considerand echipa de specialisti numarand peste 700 de angajati, ca fiind una dintre cele mai valoroase resurse ale companiei si unul dintre principalii factori de progres ai acesteia, OMNIASIG deruleaza programe de perfectionare profesionala, de dezvoltare personala si a carierei angajatilor, astfel incat acestia sa poata reprezenta compania la nivelul inaltelor standarde de calitate cu care opinia publica a fost deja familiarizata.r
OMNIASIG ofera, de asemenea, oportunitati exceptionale de cariera persoanelor interesate sa activeze in domeniul asigurarilor in calitate de consultanti si agenti de asigurari. r
Proiectele OMNIASIG pe termen mediu si lung vizeaza dezvoltarea si diversificarea serviciilor, consolidarea pozitiei dobandite si mentinerea in topul asiguratorilor din Romania. r
Se intentioneaza relansarea in forta a activitatii in domeniul asigurarilor de viata si in domeniul asigurarilor private de sanatate precum si lansarea pe piata fondurilor de pensii publice administrate privat. O atentie speciala se acorda dezvoltarii activitatii de leasing precum si orientarii catre dezvoltarea de servicii financiare integrate, pe baza colaborarii cu institutii financiare din interiorul si exteriorul Grupului OMNIASIG.