Firmele ce-si comercializeaza produsele pe piata romineasca resimt nevoia unor studii care sa le orienteze productia si vinzarile. Fara date concrete si clar exprimate despre preferintele cumparatorilor, despre strategiile concurentiale ce trebuie adoptate si tendintele pietei la un moment dat, este dificil sa te mentii i cursa.
Viorel Anghel, impreuna cu doi amici, a pornit o firma de marketing, Media Trust, cu 600 de dolari i buzunar. Obiectul ei principal de activitate este monitorizarea media, i special presa scrisa. Ideea le-a venit de la o firma care a avut la un moment dat nevoie de un raport zilnic privind anunturile de licitatii din ziare.
Acum, dupa un an, firma Media Trust are contracte i valoare de 2.500 de dolari pe luna. Nu e mult, dar e un un venit onorabil pentru cei trei tineri asociati. Printre clientii lor se numara si citeva firme dintre cele mai importante ce functioneaza i Romania, precum Mobil Rom, Xerox, GeCad, Softwin.
„L