Mann este unul dintre cei mai vechi membri ai clubului de speculatori de domenii, achiziţionând nume noi, care nu sunt înregistrate şi pe care apoi le vinde pentru câteva sute de dolari sau chiar mai mult.
Săptămâna trecută, în mai puţin de 24 de ore, americanul a cumpărat 14.962 de nume de domenii. "Sunt foarte lacom. Vreau să deţin întreaga lume", spune Mann despre el.
Succesul lui Mann a început în 1998, când, spre surprinderea lui, într-o zi a primit o ofertă de 25.000 de dolari pentru un domeniu pe care-l deţinea, Menus.com. A doua zi, a primit o ofertă de 50.000 de dolari. "Eram foarte uimit…plătisem doar 70 de dolari pentru domeniu. A doua zi am intrat în afacerile cu domenii", îşi aminteşte americanul.
El a deveniu unul dintre cei mai agresivi speculatori într-o lume care încă este considerată Vestul Sălbatic digital, potrivit CNet. La început, înregistrarea unui nume bun nu era ceva prea greu de realizat, aşa că cei care au făcut afaceri din acest lucru au câştigat milioane bune.
Mann şi-a înfiinţat o afacere numită BuyDomains, pe care în 2005 a vândut-o cu 80 de milioane de dolari, dar deţine încă o participaţie de 15%. În prezent, cumpără în jur de 300 de nume pe zi, pe care le vinde prin intermediul companiei sale, DomainMarket.com, afacere ce-i asigură un venit lunar de 400.000 dolari pe lună.
Pentru început, cu ajutorul unui sistem improvizat, Mann analizează cuvintele cheie şi potenţialul de trafic, clasificându-le după importanţă. "Am un filtru, dar eu sunt cel mai eficient filtru uman din lume. Nu cred că există cineva care poate citi liste întregi cu nume de domenii la fel de repede ca mine şi să mai şi înţeleagă ceea ce citesc". După ce identifică domeniile de interes, robotul face restul: cumpără. Numele achiziţionate nu sunt adevărate mine de aur, dar îi aduc un profit decent, spune el.