OMV îşi reduce expunerea pe Rafinare & Marketing cu 1 miliard euro în doi ani

Segmentul de upstream, integrarea diviziilor de gaze naturale şi restructurarea activităţilor de downstream vor reprezenta elementele cheie ale strategiei OMV în următorii ani, potrivit preşedintelui Gerhard Roiss.

“Vom face o trecere graduală de la rafinare şi marketing la explorare şi producţie. Deşi expunerea pe marketing şi rafinare va rămâne una importantă, ea va fi ajustată în funcţie de noile schimbări din segmentul de downstream”, a afirmat acesta.

Compania îşi va reduce expunerea pe rafinare şi marketing (R&M) cu circa 1 miliard de euro până în 2014, iar reţeaua de benzinării va fi drastic diminuată. Divizia de explorare şi producţie va fi principalul driver al creşterii profitului OMV în următorii ani.
Reducerea de 1 miliard de euro se va face prin descreşterea capacităţii de rafinare şi a activelor din activitatea de marketing. Totodată, compania va schimba oferta rafinăriilor către produse petrochimice, în special polipropilenă.
Totodată, oficialii companiei estimează o creştere cu până la 4% a producţiei, până in 2016. Segmentul de Explorare şi Producţie va reprezenta circa 55% din totalul afacerilor companiei, faţă de 35% cât este acum.

OMV Austria a achiziţionat, în 2004, 51% din cea mai mare companie românească, Petrom, suma totală fiind de 1,5 miliarde euro, din care statul a încasat aproape 700 milioane euro.