Potrivit unui comunicat transmis ieri de OMV Petrom, Campania seismică 3D în sectorul de mică adâncime al blocului Neptun se desfăşoară pe o suprafaţă de 1.600 kilometri pătraţi.
La începutului anului, OMV Petrom și ExxonMobil au anunțat că au descoperit în blocul Neptun, dar la mare adâncime, un zăcământ de aproape 80 miliarde de metri cubi, iar acum cele două companii au scos la licitație mai multe contracte de servicii de foraj marin, așa cum a scris Capital în suplimentul “Energia Viitorului”, care se distribuie gratuit împreună cu revista Capital.
“Activităţile de explorare pe care le desfăşurăm în zona Marii Negre acoperă atât sectorul de apă adâncă, unde operăm împreună cu ExxonMobil, cât şi sectorul de mică adâncime, operat doar de OMV Petrom. Deşi explorarea Mării Negre a început în urma cu circa 40 de ani, abia acum, folosind tehnologii de ultima oră, OMV Petrom are posibilitatea de a obţine mai multe informaţii referitoare la potenţialul de hidrocarburi al acesteia. Atât explorarea offshore la mica sau mare adâncime, cât şi cea onshore au o pondere semnificativă în activităţile noastre, care se reflectă într-un buget anual de circa 160 milioane euro”, a declarat Johann Pleininger, membru al directoratului OMV Petrom, responsabil pentru activităţile de explorare şi producţie, citat de Agerpres.
Perimetrul Neptun are o suprafaţă de aproximativ 9.900 kilometri pătraţi în ape cu o adâncime ce variază între 50 şi 1.700 metri. Pentru zona de mare adâncime a blocului Neptun, ExxonMobil a achiziţionat o participaţie de 50% în noiembrie 2008. Pentru sectorul de mică adâncime, OMV Petrom este unic deţinător al licenţei de explorare. Explorarea în sectorul de mică adâncime a blocului Neptun a început înainte de 2005 şi s-a intensificat începând cu anul 2008. Activităţile de explorare au inclus săparea a două sonde (cu rezultate necomerciale) şi o campanie de achiziţie seismică 2D.
Lucrările de achiziţie seismică 3D se vor efectua cu nava Oceanic Champion, operată de compania CGG Veritas. Nava Oceanic Champion are o lungime de circa 106 metri şi o lăţime de 22 metri şi este dotată echipamente seismice şi de poziţionare moderne. Pentru achiziţia seismică se folosesc opt cabluri cu lungimea de şase kilometri dispuse pe o distanţă de 100 metri. Durata estimată a lucrărilor de achiziţie seismică este de circa 60 de zile.
Mai multe detalii despre resursele de petrol şi gaze naturale din Marea Neagră puteţi citi începând de luni, 17 decembrie, în suplimentul "ENERGIA VIITORULUI", distribuit gratuit împreună cu revista CAPITAL.
Concomitent, OMV Petrom şi ExxonMobil desfăşoară cea mai mare campanie de achiziţie seismică 3D din Marea Neagră, în zona de apă adâncă a blocului Neptun, pe o suprafaţă de aproximativ 6.000 kilometri pătraţi. Explorarea platformei continentale româneşti a Mării Negre a fost demarată încă din anul 1969. Prima descoperire de hidrocarburi a avut loc în 1980, iar prima producţie pe mare a început în anul 1987. În prezent, OMV Petrom operează pe două perimetre offshore (Istria XVIII şi Neptun XIX), însumând o arie totală de 12.320 kilometri pătraţi. OMV Petrom produce în prezent, pe platforma continentală, din cinci zăcăminte comerciale – Lebăda Est, Lebăda Vest, Sinoe, Pescăruş şi Delta. Producţia actuală este de circa 30.000 bep/zi, ceea ce reprezintă aproximativ 17% din producţia OMV Petrom în România.
Petrom este cel mai mare grup petrolier din Europa de Sud-Est, cu activităţi în sectoarele Explorare şi Producţie, Gaze şi Energie, Rafinare şi Marketing. Grupul şi-a consolidat poziţia pe piaţa petrolieră din Europa de Sud-Est în urma unui proces de modernizare şi eficientizare, pentru a cărui implementare au fost realizate investiţii de peste 7,7 miliarde de euro în ultimii şapte ani. Grupul exploatează în România şi Kazahstan rezerve dovedite de petrol şi gaze estimate la 812 milioane de barili echivalent petrol (786 milioane barili echivalent petrol în România) şi are o capacitate nominală anuală de rafinare de 4,2 milioane tone.
Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere, Petrom este prezent pe pieţele din România, Republica Moldova, Bulgaria şi Serbia, prin intermediul unei reţele de circa 800 staţii, operate sub două branduri, Petrom şi OMV. Activitatea de comercializare produse petroliere în România se desfăşoară prin intermediul OMV Petrom Marketing, care este deţinută în totalitate de OMV Petrom.