Online-ul, printul şi inovaţia distructivă într-un studiu Deloitte

Internetul poate „da peste cap” modelele de afaceri de pe piaţa media, se arată într-un studiu Deloitte. „Dacă publicitatea online va continua să-şi crească ponderea şi în 2010 şi după, sfatul pentru jucătorii din piaţa media este să continue să facă ceea ceea ce s-a dovedit că funcţionează în ultimii cinci ani. Dar, există şi altă posibilitate. Ca media online să se dovedească a fi o inovaţie distructivă”, se arată în raportul Media Predicti

Internetul poate „da peste cap” modelele de afaceri de pe piaţa media, se arată într-un studiu Deloitte.

„Dacă publicitatea online va continua să-şi crească ponderea şi în 2010 şi după, sfatul pentru jucătorii din piaţa media este să continue să facă ceea ceea ce s-a dovedit că funcţionează în ultimii cinci ani. Dar, există şi altă posibilitate. Ca media online să se dovedească a fi o inovaţie distructivă”, se arată în raportul Media Predictions realizat de Deloitte.
 
Scenarii revoluţionare
 
Ce înseamnă ca publicitatea online să fie o invovaţie distructivă pentru media tradiţională?

„În primul rând, tehnologia distructivă începe să erodeze cota de piaţă a jucătorilor vechi, în unele cazuri ajungându-se şi la 90% – aşa cum s-a întâmplat în cazul fotografiei digitale. În al doilea rând, chiar dacă cota de piaţă este mică, noua tehnologie crează presiune pe preţuri şi provoacă micşorarea pieţei”, se arată în studiul Deloitte.

Dacă se va dovedi că publicitatea online va avea un astfel de efect asupra industriei media, jucătorii de pe această piaţă ar trebui să se pregătească pentru reduceri a veniturilor şi marjelor de profit abrupte şi permanente, avertizează raportul.

Publicitatea online n-a reprezentat, în 2009, decât 10% din cei 600 de miliarde de dolari – la cât este estimată piaţa globală a publicităţii, iar într-un scenariu disruptiv, cota online-ului ar putea urca la 50%, determinând prăbuşirea rate-cardurilor şi a volumelor de vânzări pentru jucătorii tradiţionali.

„Jucătorii tradiţionali trebuie să găsească metode care să le permită să treacă peste o perioadă de pierderi continue de cote de piaţă”, concluzionează studiul Deloitte care recomandă jucătorilor din piaţa media tradiţională să-şi dezvolte operaţiuni online şi să caute să implementeze mijloare ce măsurare a eficienţei şi pentru canalele media tradiţionale (print, TV).

Publicitatea cu plata pentru efect câştigă teren

În urma discuţiilor cu advertiseri, reprezentanţi ai agenţiilor media şi ai publisherilor, realizatorii studiului estimează că, în 2010, piaţa de publicitate va reveni pe plus, însă creşterea va fi modică – 2% – şi va porni de la o bază foarte joasă. Cei intervievaţi susţin că alocă pentru mediul online doar o mică parte din bugete, însă sunt convinşi că acesta este singurul mediu care permite măsurarea rezultatelor pentru fiecare „dolar” investit.

„Categoriile care vor înregistra cele mai mari creşteri vor fi publicitatea pe motoarele de  căutare, cu plata la click, cea de pe reţelele sociale  şi cea în sistem cost per action”, se arată în studiul citat.

DETALII:

Citeşte şi: Opt direcţii pentru viitorul industriei media