„Criza financiara nu ne va afecta, ba mai mult, ne va mari cifra de afaceri in 2009”, a declarat pentru Capital Online, Adrian Stanescu, country managerul Thinkdigital Romania.

Potrivit acestuia, criza financiara care isi face simtita prezenta din ce in ce mai mult si pe piata locala nu reprezinta insa o amenintare pentru Thinkdigital. „Noi avem o pozitie optimista in ceea ce priveste situatia financiara dificila”, spune Stanescu, argumentand ca publicitatea online va deveni mediul de comunicare cel mai eficient intr-o astfel de perioada.

Thinkdigital, retea est-europeana de de publicitate online, a intrat pe piata din Romania in primavara acestui an, o data cu lansarea in Bulgaria, si introduce campanii doar pe site-urile internationale accesate de romani si nu numai.

„Daca in ultimii ani toate companiile vorbeau de crestere si de investitii, criza financiara a facut sa apara un alt cuvant pe buzele managerilor: eficienta”, spune reprezentantul companiei de publicitate. „Online-ul reprezinta eficenta, iar asta ne aduce noua un business mai mare”, mai spune Stanescu.

Acesta mai spune ca in ultima vreme tot mai multe companii sunt determinate sa isi regandeasca strategia si sa aplice reduceri de costuri, reduceri care se indreapta de cele mai multe ori spre bugetele de promovare.

„Publicitatea online este in aceasta perioada cea mai cautata de companii pentru ca are doua avantaje majore: cel mai ieftin mediu de comunicare si totodata cel mai masurabil”, afirma Adrian Stanescu. „In cazul unei investitii in advertisingul online, companiile pot vedea cel mai usor cum au fost folositi banii”, mai adauga acesta.

In ceea ce priveste inclinatia clientilor din Romania spre promovarea pe site-uri din „.com”, Stanescu se arata optimist. Potrivit acestuia, pentru anul viitor se estimeaza ca publicitatea in online-ul international va ajunge la 10-15% din totalul pietei de publicitate online din Romania. In 2008 piata locala de advertising online se va situa in jurul valorii de 15 milioane de euro, pentru ca in 2009 sa creasca cu 20%, pana la 20 milioane de euro.

„Clientii isi vor directiona o parte din bugetul de promovare spre publicitatea din ‘.com’, insa nu vor renunta la celelalte medii de promovare”, spune seful Thinkdigital Romania. „Clientii nostri isi dau seama ca utilizatorii romani acceseaza si site-uri internationale si ca reactioneaza mult mai bine atunci cand vad o reclama in limba romana pe un site din .com”, a mai adaugat Stanescu.

Pentru anul in curs Thinkdigital mizeaza pe o cifra de afaceri de 150.000 – 200.000 de euro, acesta fiind anul de debut pe piata locala. Pentru anul 2009 insa compania vizeaza un business de 500.000 – 700.000 de euro, cifra aferenta unei cote de piata de 5%.

Thinkdigital este reprezentant exclusiv pentru companii precum Microsoft Digital Advertising Solutions, divizia specializata de publicitate a companiei Microsoft, MySpace, Face Book, Oridian, retea internationala care grupeaza 220 de site-uri premium (Hi5, Bibo, Weather.com, Accuweather sau site-uri din zona de business, precum cele ale publicatiilor The Econimist sau Financial Times). „Pe piata din Romania promovam in acest moment 296 de site-uri din .com insa in 2009 ne vom largi portofoliul”, spune Adrian Stanescu.

Ca utilizatori unici din Romania, baza Thinkdigital este formata din peste 4,5 milioane de utilizatori. „Raportat la populatia activa pe Internet in Romania, noi acoperim 50% din utilizatori”, a mai declarat Stanescu.

Thinkdigital a fost lansata in 2006 pe piata din Grecia si in acest moment activeaza in Cipru, Romania, Bulgaria si Republica Moldova. „Ne-am indreptata spre piata locala pentru ca este una dintre cele mai mari ca dimensiune din regiune si are un potenial imens”, a declarat reprezentantul companiei. Pentru anul in curs compania mizeaza pe o cifra de afaceri de 3,5 milioane de euro, in crestere cu 130% fata de anul 2007.