La prima vedere, Ampera este un vehicul ca oricare altul. Chiar interesant din punct de vedere al designului. Liniile caroseriei sunt elegante și precise, oferind mașinii proporții echilibrate și un aspect dinamic și futurist. Partea frontală foarte joasă, element necesar pentru îmbunătățirea coeficientului aerodinamic, dă însă fiori românilor. Este greu de crezut că, având doar câțiva centimetri până la calea de rulare, mașina poate rezista mult drumurilor pline de gropi și denivelări de pe plaiurile mioritice. De altfel, chiar în timpul testului, Ampera ne-a dovedit că anumite rampe sunt greu de abordat fără ca „fusta“ din față să atingă asfaltul. Modernismul liniilor exterioare este chiar mai evident în interior, unde cele două ecrane color – unul amplasat în spatele volanului și celălalt în partea de sus a consolei centrale – afișează, în funcție de dorința șoferului, o mulțime de informații despre sistemul de propulsie sau cel de infotainment, precum și ceea ce reprezentanţii Opel numesc Driver Information Center (DIC). Acest afișaj grafic configurabil are în compunere un simbol care își schimbă culoarea și poziția în funcție de viteză, accelerație sau frânare. Menținerea simbolului în centrul afișajului în timpul mersului denotă utilizarea optimă a rezervelor de putere.
Despre principiul de funcționare a modelului Opel am mai vorbit cu ocazia primului contact al redactorilor Capital cu Ampera. Pe scurt, vehiculul pare un hibrid, dar nu este. Cel puțin asta susțin cei de la Opel. Explicația constă în faptul că propulsorul termic nu își trimite în niciun moment puterea către roți, ci doar generează curentul electric necesar reîncărcării bateriilor. Prin urmare, Opel Ampera este tot timpul propulsată 100% electric. Interesant este că, datorită acestui sistem destul de complicat, în timpul mersului șoferul beneficiază de avantajele oferite de motorul electric, adică un cuplu mare și constant la turații mici, randament superior, zgomot și vibrații extrem de reduse, fără a fi obligat să realimenteze după maximum 160-180 km.
Un element care pare ciudat, cel puțin până te obișnuiești, este modul în care se turează motorul convențional. Acesta funcționează independent de solicitările punctuale ale șoferului și își mărește turația doar atunci când bateriile au nevoie de mai mult curent. În trafic, Ampera se comportă ca un autoturism obișnuit, diferențele fiind făcute de accelerația fulminantă oferită de propulsia electrică și de greutatea majorată de baterii, care se simte în momentul frânării. Deși portbagajul are 310 litri, utilizarea lui este grevată de înălțimea ansamblului spate, care face depozitarea bagajelor destul de anevoioasă.
Din nefericire, ca orice tehnologie nouă, cea de pe Opel Ampera costă. În România, dealerii Opel comercializează mașina dotată cu un motor termic Ecotec de 1.4 litri și 86 CP și cu unul electric care dezvoltă 150 CP la un preț cu TVA de 47.500 de euro. O parte din această sumă poate fi recuperată în timp, grație consumului redus de combustibil: circa 1,2 l/100 km. Conform Opel, autonomia maximă depășește 500 km.
Opel Ampera, liantul necesar dintre convențional și electric
4 iunie 2013, 08:00
Ultima modificare în 4 iunie 2013, 11:00
Autoturismele cu motoare convenționale poluează și sunt taxate tot mai drastic. Cele electrice sunt scumpe și au autonomie redusă. Ampera elimină dezavantajele ambelor moduri de propulsie.
Etichete: ampera,
drive test,
electric,
opel
Publicat in categoriile: Știri Auto
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri Auto
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook