Pe 18 decembrie, juriul competiției „Mașina Anului” în România, competiție organizată de Asociația Presei Auto din România (APAR), s-a reunit la Academia Titi Aur (ATA) pentru a realiza ultimele teste menite să departajeze finalistele ediției din acest an. După probe de circa 100 km desfășurate pe șoselele din jurul ATA și un solicitant traseu „on track” pe performantul circuit realizat de fostul campion de raliuri, membri juriului au decis că Opel Astra este cel mai bun autoturism nou de pe piața auto românească. Cu un total de 190 de puncte, modelul german a depășit Fiat Tipo (145 puncte) și Renault Kadjar (107 puncte). Dacă între modelele aflate pe podium diferența de punctaj a fost majoră, pentru poziția a treia, SUV-ul Kadjar a dus o luptă stânsă cu modeul Hyundai Tucson. Acesta din urmă pierzând locul pe podium pentru doar patru puncte. Pe locurile următoare s-au clasat Skoda Superb (97 puncte), Honda HR-V (87 puncte) și Ford EcoSport (69 puncte).
Tot în aceste zile, juriul european al competiției „Car of the Year” a anunțat finalistele pentru ediția din 2016 ale cărei rezultate vor fi aflate în primăvară la Geneva Motor Show. Deocamdată, printre finaliste se află două modele care au ajuns și în finala „Mașina Anului” în România, Opel Astra și Skoda Superb, restul modelelor care își dispută locul întâi fiind Audi A4, BMW Seria 7, Jaguar XE, Mazda MX-5 și Volvo XC90. Anunțul privind finalistele competiției europene au stârnit dispute în special în Franța. Niciun model francez nu a ajus între primele șapte, în ciuda faptului că doar Renault a lansat în acest an patru vehicule complet noi. Doar că Megane, Talisman, Espace sau Kadjar nu au fost considerate suficient de bune pentru a intra în finală.
Citește și: Fiat Tipo și Opel Astra și-au disputat premiul AUTOBEST 2016