Oferta de vehicule decapotabile din România este săracă și cu prețuri prohibitive. În acest context, un cabriolet cu un preț de bază de 22.820 euro reprezintă o ofertă cel puțin interesantă. Iar Cascada înseamnă mai mult
Volkswagen Golf Cario costă cel puțin 25.000 de euro. Un Eos – dacă-l mai găsiți -, minimum 26.000 de euro, iar pentru un Peugeot 308 CC trebuie achitați 28.700 de euro. Doar Mini One Cabriolet pare să aibă un preț mai atractiv, 22.258 euro, însă chiar dacă în teorie are patru locuri, doar șoferul și pasagerul din dreapta au suficient loc în micul vehicul decapotabil. Despre modelele cu plafon pliabil de la BMW, Audi sau Mercedes-Benz nici nu merită să vorbim dacă principalul capitol de comparație este prețul. Cu astfel de costuri de achiziție, nici nu e de mirare că în România se vând atât de puține cabriolete noi. Unde mai pui că deținerea unui cabriolet la noi este penalizată de drumurile pline de praf, poluarea din orașe, comportamentul partenerilor de trafic sau perioada scurtă în care acesta poate fi utilizat.
Într-un astfel de piesaj, noul Opel Cascada, al cărui preț de bază este de 22.820 de euro, are mari șanse de a „fura“ puținii clienți dispuși să plătească astfel de sume doar pentru bucuria de a călători cu cerul deasupra capului. Iar cabrioletul german nu seduce doar prin preț. În primul rând, este demn de apreciat faptul că poate găzdui în confort deplin patru persoane. Lucru destul de rar în acest segment. Apoi, designul, un element extrem de important pentru alegerea unei mașini, este în cazul Cascada foarte reușit.
Iar dacă prețul și designul exterior și interior nu sunt elemente suficiente pentru a vă atrage atenția, atunci este bine de știut că și în privința comportamentului rutier sau a confortului în timpul mersului modelul Opel oferă satisfacții chiar și în cazul parcurgerii unor distanțe lungi. Varianta testată de Capital, 1.6 ECOTEC – 170 CP în echipare Cosmo, și-a demonstrat calitățile, lăsând să se vadă și mici defecte, de-a lungul a mai bine de 300 km. Plierea silențioasă și simplă – prin acționarea unui singur buton – a plafonului din material textil impresionează, iar blocarea zgomotelor provenite din exterior nu este deloc rea.
E drept că, în privința ansamblului motor-cutie, inginerii Opel puteau da dovadă de ceva mai mult rafinament. Setarea suspensiei astfel încât să asigure o călătorie confortabilă indiferent de drum penalizează condusul sportiv, lăsând caroseria să se balanseze prea mult în virajele abordate cu aplomb.
În schimb, gama de dotări, inclusiv braţul mobil care te ajută să tragi centura de siguranţă, sistemul avansat de asistenţă la parcare sau utilul Opel Eye sunt elemente care aduc un plus de atractivitate unui cabriolet a cărui gamă de prețuri urcă până acolo unde cea a altor modele abia începe.
(Articol preluat din revista Capital care a apărut pe 19 august 2013)