Prim exponent al colaborării cu mărcile grupului PSA Peugeot – Citroen, sub umbrela căruia a intrat marca Opel, Crossland X atrage prin designul exterior și gama de prețuri foarte competitivă, dar comportamentul rutier lasă loc de mai bine.
Mulți dintre cei care cunosc evoluția mărcii Opel au fost uimiți de intrarea acesteia în grupul francez PSA Peugeot – Citroen, iar lansarea primului produs din noua eră a brandului german a adâncit sentimentul de neliniște. Asta pentru că părea cel puțin ciudat ca un producător să lanseze nou vehicul într-un segment – SUV B – în care are deja un competitor foarte puternic, Mokka X. Cu toate acestea, o privire mai atentă către portfoliile altor producători arată că astfel de „suprapuneri” apar tot mai des. Culmea, fără să aibă efecte negative asupra vânzărilor. Mai mult chiar, în cazul Opel diferențierea dintre Crossland X și Mokka X este destul de clară.
Înlocuitor al, cândva, mult-lăudatului monovolum Meriva, crossoverul Crossland X are un design exterior care îl încadrează fără urmă de îndoială în gama Opel. În opinia oficialilor mărcii, „îndrăzneala, agilitatea și eleganța sunt cele trei atribute de care are nevoie orice «crossover de oraș»”, iar concluzia testului realizat de Capital în această iarnă arată că vehiculul se încadrează bine în linia trasată. Cu mențiunea că, la capitolul agilitate ar mai putea fi loc de îmbunătățiri. Dacă despre designul exterior nu sunt multe de spus, despre habitaclu pot curge râuri de cerneală. Asta pentru că noul miniSUV Crossland X este un demn urmaș al monovolumului Meriva. Toți pasagerii se bucură de o poziție de ședere ridicată și de o vizibilitate excelentă către exterior, iar cei care își doresc chiar mai mult își pot spori senzația de spațiu achiziționând plafonul din sticlă panoramic, disponibil opțional. Versatilitatea interiorului este subliniată și de scaunele din spate, glisante individual, care pot fi deplasate cu până la 150 mm și pot fi rabatate fracționat în raport de 60/40, mărind portbagajul de la 410 la 520 litri. În cazul unei rabatări complete a banchetei spațiul pentru bagaje poate ajunge chiar la 1.255 de litri.
Sisteme de asistență moderne
Testat de Capital în versiunea dotată cu motorul de 1.2 litri, alimentat cu benzină, care dezvoltă 110 CP, cutie automata și nivel de echipare Innovation, Opel Crossland X s-a dovedit un companion de nădejde de-a lungul a mai bine de 500 km parcurși pe asfalt, zăpadă și chiar zone acoperite cu gheață. Grație afișajului de tip „Head-up Display” (HUD), tempomatului cu limitator de viteză, camerei video panoramice pentru marșarier, scaunelor AGR, sistemului OnStar cu hotspot Wi-Fi sau celui de încărcare prin inducție a telefonului, viața la bordul vehiculului este cât se poate de comodă. E drept că, din cauza unei suspensii orientate către confort, balansul din viraje poate fi puțin deranjant, ca și lejeritatea sistemului de direcție sau zgomotul generat de motor la turații ridicate, însă Crossland X compensează prin încăpățânarea de a se deplasa fără dificultate indiferent de starea carosabilului. Desigur, făcând parte din noua generație de «crossovere de oraș», existente în gama majorității producătorilor, vehiculul nu oferă nici tracțiune integrală și nici o gardă la sol înaltă. Cu toate acestea Opel Crossland X poate fi considerat un miniSUV practic, dotat cu tehnologii de siguranță moderne și conectivitate de top demn de toată atenția.
Caracteristici tehnice:
Motor 1.2 Turbo
Capacitate cilindrică 1.199 cmc
Putere 110 CP
Combustibil benzină
Viteza maximă 187 km/h
Accelerație 0-100 km/h 11,8 sec.
Consum mediu 5,4 l/100 km
Emisii CO2 123 g/km
Preț 17.580 euro