Este destul de greu să găseşti un şofer român care să nu fi deţinut sau măcar să îşi fi dorit să conducă un Opel Astra. Mai ales dacă ne referim la generația G, lansată în 1998. Continuând să trecă prin literele alfabetului, oficialii Opel au reușit să impună acest model ca unul de referință în segmentul compact, iar varianta Gran Turismo Coupe (GTC) a devenit o atracție în special pentru tinerii dornici să-și crească nivelul adrenalinei.
Designul radical și dinamic al caroseriei GTC-ului este primul element care te atrage către varianta cu trei uși a Astrei, însă, dacă poți trece peste inconvenientul unui acces mai dificil către bancheta din spate ajungi rapid la concluzia că acest coupe ascunde multe surprize, în marea lor majoritate, plăcute.
Oricine a încercat mai întâi viața la bordul hatchbackului poate sesiza rapid că, pentru coupé, inginerii au ales o arhitectură aparte a șasiului, menită să amplifice dinamismul în momentul rulării. Pentru aceasta, inginerii din Rüsselsheim au creat o platformă specială. Componente-cheie, precum suspensia HiPerStrut pe puntea faţă, au fost preluate de la modelul Insignia OPC de 325 CP, în timp ce puntea-spate unică cu braţ Watt şi arbore compus a fost îmbunătăţită semnificativ.
Asta se traduce printr-o stabilitate sporită atunci când virajele sunt abordate mai sportiv, dar și printr-o rigiditate mai mare, care poate deranja iubitorii de confort și drumuri lungi. Şasiul coupéului a fost proiectat pentru a integra și sistemul inteligent, adaptiv de control FlexRide.
Acesta sporeşte stabilitatea în timpul conducerii, comportamentul la virare şi răspunsul sistemului de direcție adaptându-se automat la condiţiile de drum, viteza în viraje, mişcările autovehiculului şi stilul individual de conducere. FlexRide oferă trei setări diferite, permiţând modificarea caracteristicilor autovehiculului. Cu o simplă apăsare de buton, șoferii pot alege oricând între modul echilibrat „Standard“, modul „Tour“ proiectat pentru confort sau modul activ „Sport“.
Concurenți puțini
GTC Astra are destul de puțini concurenți direcți pe piața românească. Chiar dacă luăm în calcul tot ce înseamnă vehicul compact cu trei uși, rezultatul este ușor de numărat pe degete. Interesant este că, deși în oferta producătorilor există destule astfel de modele, mulți importatori români le oferă doar la comandă, din cauza cererii scăzute. Cu toate acestea, unul dintre cei mai puternici concurenți este Renault Megane Coupé, un vehicul cu linii agresive și destul de bine proporționat. Din nefericire, în timp ce GTC Astra pune la dispoziția șoferilor nu mai puțin de trei motorizări pe benzină și două diesel, Megane Coupé are doar două propulsoare alimentate cu benzină și două cu motorină. Volkswagen Scirocco are două motoare alimentate cu benzină și un diesel. E drept însă că, în timp ce GTC Astra are o listă de prețuri cuprinsă între 17.365, de euro și 28.885 euro, Megane Coupe este mai ieftin, iar Scirocco costă între 22.415 euro și 28.246 euro. Excluzând varianta R.
Cert este că nu prețul este primul lucru la care ar trebui să se uite doritorii de Opel GTC Astra. Designul fluid și comportamentul rutier sunt principalele sale atuuri.
Opel GTC Astra: adevărata schimbare nu stă doar în design
15 decembrie 2012, 08:14
Ultima modificare în 15 decembrie 2012, 10:14
Mulţi consideră, eronat, că GTC este doar varianta coupé a modelului Astra. Aspectul dinamic al caroseriei ascunde însă modificări importante care modifică radical comportamentul rutier
Etichete: astra,
megane,
opel,
renault,
scirocco,
volkswagen
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook