Lupta din segmentul mediu, care are ca principali actori în Europa modelele Volkswagen Passat, Skoda Superb, Opel Insignia, Ford Mondeo și Peugeot 508 devine tot mai acerbă. Pe lângă bătăliile date cu concurenții direcți de fiecare dată când o nouă generație a unuia dintre aceste modele ajunge pe piață, de câțiva ani se remarcă și amestecul în acest război al unor vehicule din zona premium precum Audi A4, Mercedes-Benz Clasa C sau BMW Seria 3.

Anul trecut vânzările Opel Insignia au scăzut în Europa cu peste 17%. În ciuda unui design încă atractiv și a unui raport calitate / preț foarte competitiv, modelul a pierdut teren atât în fața concurenților din segment cât și a unor rivali veniți din zona superioară a pieței. Reacționând prompt la modificările de comportament de achiziție ale clienților, compania cu sediul în Rüsselsheim a prezentat la ediția din martie a Geneva Motor Show o nouă generație a modelului. Pentru a sublinia modificările radicale pe care le-a suferit mașina, germanii au ales să-i schimbe, parțial, și numele. Astfel, varianta sedan se numește acum Insignia Grand Sport, iar break-ul, Insignia Sports Tourer. Grație unei invitații a producătorului, Capital a testat deja prima variantă, iar concluziile sunt cât se poate de clare: avem de-a face cu o generație care a evoluat enorm față de cea anterioară.

 

O adevărată limuzină

În privința designului exterior noul Insignia Grand Sport face parte din categoria mașinilor pe care fie le iubești, fie le urăști. Cum opiniile în această privință sunt, de fiecare dată, subiective, vom spune doar că liniile caroseriei sugerează ideea unui coupe de mari dimensiuni, croit parcă pentru a atrage atenția. Dacă exteriorul nu rupe gura târgului, în interior lucrurile stau cu totul altfel. Spațiul este enorm, atât pentru șofer cât și pentru pasageri, iar ergonomia a fost mult îmbunătățită. Spre deosebire de generația anterioară, la care designerii au fost subjugați de ideea unui bord curbat care „fura” inutil din spațiul șoferului și al pasagerului din dreapta, noul model este mult mai orientat către confort. Astfel, partea frontală a habitaclului este mult mai dreaptă fiind dominată de un ecran sensibil la atingere care oferă toate informațiile necesare. Totodată, Insgnia Grand Sport este primul model din segment care oferă, pe versiunile superioare, un head-up display (HUD) cu proiecție pe parbriz. Minimalismul funcțional care caracterizează postul de conducere a generat un spațiu interior suplimentar spectaculos pentru pasagerii din spate.

 

Precizie lăudabilă în viraje

Potențialii clienți ai noului Insignia pot beneficiază și de o ținută de drum mult superioară generației anterioare. Pe lângă reducerea greutății, în medie, cu 175 kg și a înălțimii cu 29 mm, vehiculul asigură un control sporit grație sistemului de vectorizare a cuplului. La deplasarea în viraje este transmis un cuplu mai mare către roata spate din exteriorul curbei, inducând rotația în jurul axei verticale (girație). Astfel, mașina virează cu precizie mai mare și răspunde spontan la acțiunile șoferului. Demonstrat cu prisosință de-a lungul testului realizat de Capital la Frankfurt, plusul de manevrabilitate al noului Insignia Grand Sport este binevenit și lăudabil.

Deși nu este cel mai arătos model din segmentul mediu – o opinie subiectivă, desigur – noul Opel Insignia Grand Sport este, fără doar și poate, un campion al raportului dotări / preț și un etalon în privința echipamentelor de comandă, control și confort. Dintre acestea merită menționate măcar HUD, sistemul de iluminare „IntelliLux LED”, OnStar cu hotspot Wi-Fi, tempomatul adaptiv și IntelliLink. Cum și prețul său de bază în România – 20.400 de euro – este cât se poate de competitiv, vom asista cu siguranță la o luptă extrem de strânsă cu rivalii Volkswagen Passat, Skoda Superb și Ford Mondeo.

Caracteristici tehnice:

Motor                                  1.5 DIT

Capacitate cilindrică       1490 cmc

Putere                                165 CP

Combustibil                      benzină

Viteza maximă                 222 km/h

Accelerație 0-100 km/h   8.9 sec.

Consum mediu                5.7 l/100 km

Emisii CO2                       130 g/km

Preț                                    20.400