Opel lansează noul Insignia în România

Pe 8 noiembrie, reprezentanța Opel din România va lansa oficial Insignia facelift. Modelul sosește cu o serie de caracteristici dedicate pieței autohtone precum navigația cu indicații în limba română.

Peste doar câteva zile Piaţa Constituţiei se va transforma atât în showroom Opel cât şi în punct de pornire pentru drive teste. Acţiunea este precedată de un concert Horia Brenciu în seara zilei de 8 noiembrie. Noua generaţie Insignia este proiectată având conceptul de conectivitate la bază şi vine cu un sistem infotaintment ce integrează smartphone-ul sau tableta, duplicând din conţinutul şi utilitatea acestora pentru a asigura călătorii mai sigure şi mai plăcute.

Continuând seria de adaptări centrate pe nevoile utilizatorilor, meniul disponibil pe Opel Insignia poate fi stabilit pentru limba română şi, mai mult, navigaţia în limba română este de acum disponibilă pentru piaţa locală. Sistemul are instalate toate hărţile Europei. Informaţii precum limitările de viteză aplicate anumitor segmente de drum sunt înregistrare de sistemul Opel Eye, ce le integrează în comunicare. Alături de alte date de trafic, acestea pot fi redate datorită camerelor ce identifică indicatoarele rutiere şi oferă astfel şoferului instrumentele necesare.

Comunicarea nu se limitează însă la informaţiile puse la dispoziţie de către maşină. Elementele care facilitează interacţiunea şoferului cu aceasta acoperă în cazul acestui model nu mai puţin de patru opţiuni. Comenzile pe volan şi ecranul color tactil de 8 inci, cel mai mare din segment, sunt două dintre variantele de plasare a comenzilor. Un dispozitiv touchpad amplasat la îndemână, langă schimbătorul de viteze, permite aceleaşi interacţiuni ca şi ecranul tactil, completând însă cu recunoaşterea scrisului de mână, o funcţie importantă pentru siguranţă. De exemplu, pentru introducerea unei adrese în sistemul de navigaţie, şoferul nu este nevoit să îşi ia privirea de la drum, ci poate indica destinaţia prin acest sistem facil sau prin comandă vocală.

Insignia este dotat și cu sistemul de infotaiment IntelliLink, ce permite utilizatorului unui smartphone să păstreze în permanenţă accesul la ceea ce contează: muzica din telefon sau datele de contact ale celor cu care comunică şi posibilitatea de a îi apela rapid şi fără riscuri în trafic. Accesul la internet completează aceste funcţii, făcând practic din terminalul mobil un punct extins de comunicare. Dincolo de opţiunile deschise de IntelliLink, Insignia vine dotat cu numeroase soluţii ce apelează la tehnologie pentru a spori confortul: de la acces şi pornire fără a scoate cheia din buzunar, la numeroasele programe de asistenţă ce contribuie la un condus relaxat şi în siguranţă, inclusiv opţiunea de a afişa pe display, pe lângă valorile clasice – cum ar fi viteza, turaţia şi nivelul de combustibil din rezervor – informaţii suplimentare referitoare la navigaţie, utilizarea smartphone-ului şi opţiunile audio.

În România, noul Insignia are un preț de bază de 17.085 euro (fără TVA), şi, deşi noua generaţie este substanțial evoluată din punct de vedere tehonogic, preţul modelul nou nu îl depăşeşte pe cel al versiunii anterioare.