Segmentul SUV-urilor de dimensiuni reduse este în plin avânt pe piața europeană. Modele precum Nissan Juke – cel care a revoluționat această nișă a pieței -, Suzuki SX4, Fiat Sedici, Dacia Duster, Mini Countryman sau Suzuki Jimny sunt tot mai vizibile pe străzile din marile aglomerări urbane, iar acest fapt a stârnit interesul tuturor marilor producători. Lipsa unei mărci germane dintr-o astfel de competiție părea greu de conceput. Până anul trecut, când Opel a lansat primul SUV subcompact german. Purtând un nume care a stârnit cheful de glume al românilor – Mokka – micul model a ajuns de curând și pe piața autohtonă.
Conform Opel, până la începutul lunii februarie se înregistraseră deja peste 80.000 de comenzi pentru Mokka, acest fapt transformându-l în principalul competitor pentru „niponul“ Juke. Deși în privința dimensiunilor cele două modele sunt destul de apropiate, caracteristici precum designul, gama de motoare sau spațiul din habitaclu le diferențiază radical. În timp ce micul Nissan este caracterizat cel mai des ca fiind„ciudat“, designerii Opel au preferat varianta clasică. Mokka este, fără doar și poate, un Opel, iar liniile sale îl fac mult mai ușor de acceptat decât pe rivalul său. În plus, spațiul pus la dispoziția pasagerilor este mult peste cel oferit de concurentul japonez. În ciuda celor doar 4,28 metri lungime, Mokka poate transporta destul de confortabil cinci persoane. Cel mai mic SUV Opel introduce pentru prima dată în zona SUV-urilor subcompacte iluminarea frontală adaptivă (AFL+) şi suportul pentru biciclete integrat FlexFix. Echipamentele-standard includ controlul electronic al stabilității (ESC), controlul tracţiunii (TC), precum şi sistemul de asistenţă la pornirea în rampă (HSA) şi sistemul de control la deplasarea în pantă (HDC). Pe lângă tracţiunea pe puntea-faţă, modelul Mokka poate fi echipat cu tracţiune integrală inteligentă (AWD). Această dotare opţională recunoaşte automat momentul în care este necesară tracţiunea pe toate roţile şi se asigură că aceasta este furnizată la un nivel maxim ori de câte ori este nevoie.
Doar pentru șosea
Încă de la prima privire asupra modelului testat, dotat cu propulsorul turbo de 1.4 litri care dezvoltă 140 CP, în echipare Enjoy, am înțeles că orice extravaganță ne este interzisă. Garda la sol foarte coborâtă în partea din față pentru a favoriza coeficientul aerodinamic nu dă nicio șansă celor care își propun să testeze sistemul de tracțiune integrală pe teren accidentat. Mizând pe faptul că 90% dintre cei care cumpără un SUV nu ies niciodată cu el de pe asfalt, inginerii Opel au ales să încline balanța mai mult către stabilitate și confort decât către abilități off-road.
Cu toate acestea, amplasarea roților foarte aproape de extremități și lungimea redusă a vehiculului asigură o manevrabilitate aproape fără cusur. Din nefericire, înălțimea destul de mare dă naștere unui ruliu nu foarte plăcut atunci când virajele sunt abordate mai sportiv. Asta fără ca mașina să transmită șoferului sentimentul de nesiguranță. Grație unui habitaclu bine gândit, Opel Mokka oferă spațiu suficient pentru cinci persoane. Mai greu este să găsești loc și pentru bagaje deoarece portbagajul are doar 356 de litri. E drept că, având în vedere „locul de joacă“ al micului SUV, orașul, spațiul se poate dovedi suficient. Prețurile încep de la 16.790 euro și urcă până la 24.290 euro.
Opel Mokka, o jucărie pe roți care ar trebui luată în serios
28 martie 2013, 14:21
Ultima modificare în 28 martie 2013, 16:21
Zona SUV a pieței auto are o subcategorie aparte, destinată în special ariilor urbane. Chiar dacă ideea de a conduce astfel de vehicule în oraș poate părea un nonsens, succesul lor atrage atenția.
Etichete: drive test,
Mokka,
opel
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook