Constructorul auto german Opel vrea să revină pe profit şi să-şi majoreze cota de piaţă în Europa prin concentrarea pe maşinile mici şi utilizarea mai multor componente venite de la grupul mamă american General Motors, a declarat miercuri directorul Opel, Karl-Thomas Neumann, potrivit Reuters.
Neumann a subliniat că până în 2022 Opel şi marca britanică Vauxhall vor să devină al doilea jucător pe piaţa europeană a autovehiculelor de pasageri, urmând să ajungă la o cotă de piaţă de 8% de la 5,8%, în prezent. Pentru a atinge acest obiectiv Opel va lansa 27 de noi modele şi 17 noi motoare în intervalul 2014 – 2018, crescând gradul de utilizare a tehnologiilor GM.
În 2013, Opel era al treilea mare constructor auto de pe vechiul continent, după Volskwagen şi Ford.
Neumann a mai spus că vrea să readucă Opel pe profit până în 2016 şi vizează, de asemenea, o marjă operaţională de 5%. 'Sunt încrezător că ne vom atinge obiectivul interimar', a spus Neumann când a fost întrebat dacă Opel va înceta să mai înregistreze pierderi în 2016, potrivit aceleiași surse, citată de Agerpres.
Opel vrea să revină pe profit datorită îmbunătăţirii gradului de utilizare a uzinelor sale, creşterii veniturilor din vânzări şi reducerii costurilor. Pentru următoarea sa generaţie de maşini mici, Opel va putea utiliza tehnologia dezvoltată de GM pentru că în prezent vehiculele GM sunt mai flexibile şi mai modulare decât în trecut.
'Următoarea generaţie de Corsa va avea la bază o platformă General Motors', a spus Karl-Thomas Neumann. Acesta a mai arătat că actuala gamă de produs a Opel se va modifica astfel că minivan-urile Zafira şi Meriva vor deveni mai asemănătoare cu SUV-urile ca răspuns la modificarea gusturilor consumatorilor. 'Îmi imaginez şi o maşină poziţionată sub modelul Adam', a declarat Neumann referindu-se la minicarul Opel.
În luna aprilie a anului trecut, General Motors a promis că va investi patru miliarde de euro în Opel/Vauxhall până la finele lui 2016, pentru a sprijini dezvoltarea de noi modele. Obiectivul grupului american este să unească gamele de produs Opel şi Buick pentru a împărţi costurile de dezvoltare, urmând ca vânzările Opel să se concentreze pe Europa iar vânzările Buick pe SUA şi China.