'Lucrăm la cea mai semnificativă revenire din industria auto europeană. Ne-am stabilit obiective clare. Vrem să devenim numărul doi din Europa', a declarat directorul general al companiei germane, Karl-Thomas Neumann, într-un discurs rostit la fabrica din Eisenach, Germania.
În prezent, Opel este al treilea mare brand din regiune, în urma Volkswagen (VW) şi Ford, conform datelor publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Cota de piaţă a companiei a crescut în primul trimestru din 2014 la 6,8%, de la 6,7%, în timp ce cota de piaţă a VW a fost de 11,8% iar a Ford de 7,5%.
Opel a produs trei milioane de maşini la Eisenach de când a cheltuit 1,2 miliarde de euro pentru a deschide fabrica din acest oraş, în 1990. Uzina produce modelul Corsa şi un model subcompact Adam. Compania a primit peste 80.000 de comenzi pentru modelul Adam de la lansarea acestuia pe piaţă, a anunţat Neumann.
În primul trimestru din 2014, Opel şi marca soră britanică Vauxhall au vândut în Europa 226.888 vehicule, în creştere cu 8,5% faţă de perioada similară din 2013.
În martie, Opel a anunţat că se va retrage de pe piaţa din China, o decizie pe care şeful companiei a descris-o ca fiind mult întârziată.
Opel a raportat că livrările în China vor înceta în ianuarie 2015. Anul trecut, cei 22 de dealeri Opel au vândut pe piaţa chineză 4.365 de vehicule, un număr extrem de scăzut faţă de cele 810.000 de modele Buick vândute de grupul american General Motors.
Directorul general al Opel, Karl-Thomas Neumann, a afirmat că 'ar fi costat sute de milioane de euro îmbunătăţirea imaginii brandului Opel şi extinderea reţelei de distribuţie'.
De asemenea, Opel intenţionează să investească 245 de milioane de euro (337 de milioane de dolari) în principala sa fabrică din Germania, Ruesselsheim. Aici vor fi produse încă două modele, inclusiv un Buick pentru piaţa din SUA. Decizia face parte din strategia de reducere a costurilor, anunţată de General Motors.
Recent, grupul american a anunţat că va retrage marca Chevrolet de pe pieţele din Europa de Vest şi de Est, începând din 2016, pentru a face loc altor două mărci – Opel şi Vauxhall.
Această retragere va conduce la o pierdere excepţională, cuprinsă între 700 de milioane şi un miliard de dolari, care se va întinde între ultimul trimestru din 2013 şi prima jumătate din 2014.
În Europa, GM se va concentra pe promovarea vehiculelor produse de divizia sa germană, Opel, precum şi pe marca soră britanică Vauxhall, urmând, de asemenea, să promoveze şi modelele de lux Cadillac.
În schimb, GM va continua să vândă unele modele emblematice de Chevrolet pe pieţele din Rusia şi în Comunitatea Statelor Independente (CSI). AGERPRES