OpenAI a lansat Deep research
OpenAI a declarat într-o postare pe blog publicată duminică că această nouă capacitate a fost concepută pentru „persoanele care fac lucrări intensive de cunoaștere în domenii precum finanțe, știință, politică și inginerie și au nevoie de cercetări temeinice, precise și fiabile.”
De asemenea, ar putea fi utilă, adăugă compania, pentru oricine face „achiziții care necesită de obicei cercetări atente, precum mașini, electrocasnice și mobilier.”
Practic, ChatGPT Deep research este destinat situațiilor în care nu vrei doar un răspuns rapid sau un rezumat, ci ai nevoie să analizezi cu atenție informațiile din mai multe site-uri și alte surse.
Este o lansare geografică limitată
OpenAI a spus că va pune Deep research la dispoziția utilizatorilor ChatGPT Pro începând de azi, limitat la 100 de interogări pe lună, cu suport pentru utilizatorii Plus și Team care va veni ulterior, urmat de Enterprise.
OpenAI nu a oferit un termen de lansare pentru utilizatorii din Marea Britanie, Elveția și Spațiul Economic European. Pentru a folosi ChatGPT deep research, utilizatorii vor selecta „Deep research” în compozitor și vor introduce o întrebare, având opțiunea de a atașa fișiere sau foi de calcul.
Deocamdată, este o experiență doar pe web, iar integrarea în aplicațiile mobile și desktop va veni mai târziu în această lună.
Deep research poate dura între 5 și 30 de minute pentru a răspunde la întrebare, iar utilizatorii vor primi o notificare când căutarea se finalizează.
În prezent, rezultatele Deep research din ChatGPT sunt doar text. Dar OpenAI a spus că intenționează să adauge imagini încorporate, vizualizări de date și alte rezultate „analitice” în curând. De asemenea, pe lista de planuri se află capacitatea de a conecta „surse de date mai specializate”, inclusiv „surse bazate pe abonamente” și resurse interne, a adăugat OpenAI.
Cât de precis este ChatGPT Deep research?
AI-ul nu este perfect, după toate acestea. Este predispus la erori și alte tipuri de greșeli care ar putea fi deosebit de dăunătoare într-un scenariu de „cercetare profundă”. Probabil că de aceea OpenAI a spus că fiecare rezultat ChatGPT Deep research va fi „pe deplin documentat, cu citate clare și un rezumat al gândirii, făcându-l ușor de referențiat și verificat.”
Este încă neclar dacă aceste măsuri de prevenire vor fi suficiente pentru a combate greșelile AI-ului. Funcția de căutare pe web alimentată de AI a OpenAI în ChatGPT, ChatGPT Search, nu este rară în a produce erori și a da răspunsuri greșite la întrebări. Testările TechCrunch au arătat că ChatGPT Search producea rezultate mai puțin utile decât Google Search pentru anumite interogări.
Pentru a îmbunătăți precizia Deep research, OpenAI folosește o versiune specială a modelului său recent anunțat o3, un model AI de „raționament”, care a fost antrenat prin învățare prin întărire pe „task-uri din lumea reală care necesită utilizarea browser-ului și a instrumentului Python.” Învățarea prin întărire în esență „învață” un model prin încercări și greșeli să atingă un obiectiv specific. Pe măsură ce modelul se apropie de obiectiv, primește „recompense” virtuale care, ideal, îl fac mai bun la sarcina respectivă pe viitor.
OpenAI a spus că această versiune a modelului o3 este „optimizată pentru navigarea pe web și analiza datelor,” adăugând că „utilizează raționament pentru a căuta, interpreta și analiza cantități mari de texte, imagini și PDF-uri de pe internet, pivotând atunci când este necesar în funcție de informațiile întâlnite.” Modelul „poate de asemenea să navigheze prin fișiere încărcate de utilizatori”, a spus compania, și „să creeze și să itereze grafice folosind un instrument Python, să încorporeze grafice și imagini generate din site-uri web în răspunsurile sale și să citeze propoziții sau pasaje specifice din sursele sale.”