1.        Nu toate societãțile au pus la dispoziție toate documentele solicitate (exemplu: nu au transmis toți furnizorii, unele au transmis doar note de recepție, unele au transmis facturi numai pentru o anumitã perioadã etc.);

2.        Majoritatea facturilor sunt emise pentru produse a cãror valoare (inclusiv TVA) este mai micã  de 5.000 lei și sunt achitate în numerar (între 4.800 – 5.000 lei);

3.        Nu se respectã cronologia/ordinea eliberãrii facturilor;

4.        Facturile/chitanțele nu au completate în totalitate informațiile obligatorii;

5.        Același mod de completare a facturilor și același scris pe facturi ce sunt emise de furnizori diferiți;

6.        Sunt situații în care unele societãți înregistreazã facturi cu sume semnificative pentru care nu au fost prezentatã dovada plãții și pentru care a fost exercitat dreptul de deducere a TVA.

 

Exemple:
 

–        N.S.F.S.P. SRL figureazã cu o facturã în valoare de 442.432 lei emisã în data de 05.09.2012 și înregistratã în 31.12.2012, aceasta figurând în soldul aferent furnizorului.

–        M.C. 2013 SRL figureazã cu 5 facturi înregistrate, emise de D.C. SRL  în valoare totalã de 797.141,04 lei, cu mențiunea cã  facturile se vor plãti prin OP, dar în adresa de însoțire a facturilor este specificat faptul cã facturile nu au fost achitate. Pentru aceste facturi, TVA aferentã a fost dedusã;

7.        S-a constatat modificarea datei chitanțelor emise, suspiciunea rezonabilã fiind cã s-a urmãrit încadrarea în limita unui plafon zilnic de 5.000 lei conform reglementãrilor referitoare la tranzactiile în numerar;

8.        Neconcordanțã între obiectul de activitate al societãții care a emis factura și  produsele ce sunt cuprinse în facturi. Existã societãți care figureazã cã au livrat o paletã extrem de largã de produse și servicii, de la biroticã, suruburi, echipamente de protecție, cereale, pânã la servicii de marketing sau management.
       

        ANAF atrage atenția persoanelor implicate în gestionarea contabilitãții cã DGAF acordã o atenție deosebitã aspectelor menționate mai sus, alãturi de alți indicatori urmãriți, și cã înregistrarea în evidențele contabile a facturilor false este o practicã frauduloasã care conduce automat la dispunerea mãsurile legale ce se impun, inclusiv sesizarea organelor de urmãrire penalã.

        Totodatã, ANAF reaminteste cã Operațiunea Apollo este în desfãșurare pe termen nelimitat și cã, în perioada de documentare, utilizând informațiile fiscale disponibile în bazele de date proprii și aplicațiile informatice de analizã, DGAF a identificat și a construit harta relaționalã a tuturor firmelor implicate în acest fenomen (emitenți și beneficiari care au înregistrat în evidențe aceste documente).