Problemele mari ale gigantului Air France sunt aproape de a fi rezolvate. Franţa şi UE se află la doar un pas de parafarea planului de salvare a operatorului.
Plan de salvare pentru Air France
Guvernul francez şi Comisia Europeană sunt aproape de un acord referitor la termenii unui plan de salvare a operatorului aerian Air France, care, ca şi alte companii de profil, a fost grav afectat de pandemia de coronavirus, potrivit publicaţiei Le Monde, citată de Reuters.
În cadrul acordului, Air France va renunţa la un număr mai mic de sloturi de aeroport, care conferă dreptul de aterizare şi decolare, la baza sa din Paris faţă de cât solicita iniţial Comisia Europeană, mai ales în cazul aeroportului Orly.
Un purtător de cuvânt al Comisiei a spus că este în contact cu autorităţile franceze.
”Nu putem anticipa momentul sau rezultatul acestor contacte”, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Air France-KLM a înregistrat anul trecut o pierdere netă de 7,1 miliarde de euro.
Grupul a primit împrumuturi şi garanţii în valoare de 10,4 miliarde de euro din partea Franţei şi a Olandei şi a negociat o recapitalizare susţinută de stat, autorităţile de reglementare din UE cerând concesii în privinţa sloturilor la aeroporturile Orly (Paris) şi Schiphol (Amsterdam).
Potrivit planului prezentat Bruxelles-ului, Franţa va schimba un împrumut de 4 miliarde de euro acordat anul trecut Air France-KLM, în calitate de acţionar, cu datorii hibrid, potrivit unor surse apropiate situaţiei
Air France şi sindicatele nu au fost de acord cu solicitările UE de a ceda sloturi la aeroportul din Orly.
Concesiile referitoare la sloturi pebntru KLM trebuie să fie convenite cu Comisia Europeană şi cu guvernul olandez, au scris publicaţiile Le Monde Les Echos.