Grupul german Tengelmann ar putea vinde magazinele de discount Plus din România către retailerul belgian Delhaize Group, care deţine reţeaua Mega Image, potrivit portalului Planet Retail, care citează un reportaj al publicaţiei „Lebensmittel Zeitung”.
Potrivit publicaţiei german „Lebensmittel Zeitung”, Tengelmann intenţionează să vândă operaţiunile Plus pe care le mai deţine după restructurarea operaţiunilor pe segmentul de discount din perioada 2007-2008. Astfel, grupul german ar urma să vândă operaţiunile din România către Delahaize, căruia i-a mai vândut în ianuarie 2008 şi reţeaua Plus din Grecia.
Totodată, magazinele din Austria ar putea fi vândute către Spar, iar operaţiunile din Bulgaria, unde retailerul a anunţat că va deschide primele magazine în această toamnă, ar urma să fie cedate reţelei Lidl din această ţară.
În toamna lui 2007, Tengelmann a format un joint-venture cu discounterul german Edeka pentru operarea magazinelor din Germania, la care mai deţine în prezent o participaţie de 15%. Totodată, grupul a decis să vândă mare parte din subsidiarele Plus, respectiv cele din Spania, Portugalia, Grecia, Polonia, Ungaria şi Cehia.
Cea mai mare reţea din România
Pe piaţa românească, reţeaua Plus este cea mai mare în funcţie de numărul de magazine, având în prezent 86 de unităţi. Până la sfârşitul anului, retailerul are în plan deschide altor nouă unităţi.
Pludi Market, compania care administrează reţeaua Plus, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 1,02 miliarde de lei (277 milioane de euro), în creştere cu 58% faţă de anul precedent.
În România, grupul Tengelmann mai deţine reţeaua de magazine de bricolaj Obi, care numără în prezent patru magazine.
Delhaize, pus pe achiziţii
Grupul belgian Delhaize a intrat pe piaţa românească în 2000, prin achiziţia pachetului majoritar al reţelei de supermarketuri Mega Image, înfiinţată în 1995. Până în vara anului 2004, Delhaize a prelaut integral reţeaua de supermarketuri, care a devenit ulterior una dintre cele mai active companii pe acest segment, extinzându-se atât prin deschiderea de noi magazine, cât şi prin achiziţii.
În primăvara anului 2008, Delhaize a cumpărat reţeaua de supermarketuri La Fourmi, care cuprindea 14 magazine, iar în acest an a preluat reţeaua Prodas, cu patru unităţi comerciale. Toate unităţile achiziţionate sunt situate în Bucureşti şi au fost rebranduite sub marca Mega Image.
Mega Image deţine în prezent 48 de supermarketuri, dintre care 44 de în Bucureşti, ultimul magazin fiind inaugurat în această săptămână în Capitală.
Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 485 de milioane de lei (132 de milioane de euro), în creştere cu 44% faţă de anul precedent. Compania a trecut în 2008 pe pierdere, cu un rezultat negativ net de aproape 3 milioane de lei.