Ciocolata este, de fapt, o alegere politică?

Acest comportament este întărit atunci când trebuie să luăm o decizie sub ochii altora. Cercetările arată că până și ciocolata poate fi o alegere politică.

Primul studiu a analizat atitudinea oamenilor față de produse complet apolitice înainte și după ce acestea au fost asociate cu persoane sau grupuri cu opinii politice diferite. Rezultatele au fost prezentate în revista Personality and Social Psychology Bulletin.

În cadrul primului studiu, peste 600 de participanți au văzut imagini cu persoane care purtau haine formale și li s-au cerut opiniile cu privire la designul, potrivirea și culoarea hainelor, scrie ScienceDaily.

Fețele persoanelor care le purtau erau vizibile, iar rezultatele au arătat că hainele purtate de politicienii din partidul cel mai puțin apreciat au fost percepute mai des ca fiind mai puțin elegante decât în prima evaluare.

ciocolată neagră
SURSA FOTO: Dreamstime

Acordăm o mare importanță modului în care ne prezentăm în fața celorlalți

În cel de-al doilea studiu, peste 800 de participanți au fost împărțiți în grupuri pentru o a doua rundă, iar unui grup i s-a spus că un studiu pilot anterior a arătat că adversarilor lor politici le place cel mai mult o anumită ciocolată.

Unui al doilea grup i s-a spus ce fel de ciocolată preferă propria tabără. S-a dovedit că ciocolata care era preferată de adversarii politici devenise mult mai puțin atrăgătoare, dar varietățile care erau preferate de propria tabără nu au devenit mai populare.

Un al treilea studiu a analizat dorința de a dona bani diferitelor organizații caritabile. Au participat mai mult de 1200 de persoane, iar rezultatele au fost aceleași ca în studiile anterioare.

Participanții au fost mai puțin dispuși să doneze bani organizațiilor despre care li s-a spus că sunt preferate de adversarii politici.

Cercetătorii au concluzionat că acordăm o mare importanță modului în care ne prezentăm în fața celorlalți și că informațiile cu privire la acest aspect ne-ar putea face să ne gândim de două ori, în loc să ne bazăm doar pe un presentiment.