Infrastructura feroviară din România are șansa de a fi transformată semnificativ. Potrivit guvernanților, este vorba despre o reformă a căii ferate din țara noastră, în contextul în care avem finanțările necesare. Un exemplu al proiectelor este noul pod care va lega România și Bulgaria.
România are posibilitatea de a reforma infrastructura feroviară. Guvernanții susțin că avem finanțările necesare și au fost prezentate mai multe oportunități importante. Mai multe declarații despre acest subiect au făcut ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Adrian Câciu, dar și Ionuț Cristian Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Infrastructura feroviară din România are șansa de a fi transformată semnificativ
Adrian Câciu a subliniat că „avem banii din PNRR”. Este vorba despre aproximativ 5 miliarde de euro pentru transportul feroviar, atât pe grant, cât și pe împrumut.
„Avem banii din PNRR, undeva la 5 miliarde de euro sunt pentru ceea ce înseamnă transportul feroviar, atât pe grant, cât și pe împrumut, dar în politica de coeziune se regăsesc în jur de 3 miliarde de euro, dacă vorbim doar de partea de nerambursabil, unde avem și o cofinanțare de 50%”, a declarat Adrian Câciu la Antena 3.
Este nevoie de noi proiecte pentru exploatarea potențialului de dezvoltare
Totuși, este nevoie de de noi proiecte pentru exploatarea potențialului de dezvoltare, potrivit guvernanților. Un astfel de exemplu este noul pod care va lega România și Bulgaria. Mai precis, podul va lega orașul românesc Giurgiu și orașul bulgăresc Ruse.
Ionuț Cristian Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a oferit mai multe informații. El spune că va fi un pod feroviar rutier, la „nivelul zilelor noastre și Ministerul Transporturilor din România”.
Proiectul, realizat împreună cu Bulgaria și Comisia Europeană
Proiectul va fi realizat împreună cu cei din Bulgaria și împreună cu Comisia Europeană.
„Va fi un pod feroviar rutier, un pod nou, la nivelul zilelor noastre și Ministerul Transporturilor din România, împreună cu cei din Bulgaria și împreună cu Comisia Europeană, lucrează concret pe acest subiect”, a spus Ionuț Cristian Săvoiu la Antena 3.
Viteza de deplasare, o provocare pentru infrastructura din România
Trebuie menționat și că viteza de deplasare rămâne una dintre marile provocări pentru infrastructura feroviară din România. De exemplu, viteaza medie este de 15km/h pentru trenurile de marfă și 45km/h pentru trenurile de călători. La rândul lor, transportatorii privați sunt și ei afectați de această problemă.
Gruia Stoica, președintele companiei servicii feroviare, a oferit mai multe explicații.
„Dau o locomotivă dacă Ministerul Transporturilor crește viteza comercială de transport cu până la 25km și cu 10% cantitatea transportată într-un an de zile. Eu cred, așa cum am zis mai devreme, că doar prin management putem să rezolvăm aceste probleme”, a spus Gruia Stoica.
România, o țară a oportunităților pentru constructori
James Hanson, directorul companiei de proiectare în infrastructură, a susținut că țara noastră este una plină de oportunității pentru constructori.
„Să fiu sincer, în prezent sunt foarte multe oportunități în România. Practic, nici nu am timp să mă mai uit la ce se întâmplă în Bulgaria. Cred că noi, cei din sectorul privat, suntem foarte dornici să operăm infrastructură. Așteptăm să ni se deschidă ușa”, a spus James Hanson la Antena 3.