Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, s-a întâlnit, vineri, cu vicepreşedintele comitetului municipal din Beijing, Zhao Wenzhi, cu care a discutat despre începerea negocierilor cu firma Shanghai Construction Group, pentru construcţia autostrăzii suspendate printr-un parteneriat public-privat.

Potrivit primarului Capitalei, investitorii chinezi sunt dispuşi să susţină financiar, în proporţie de 80 la sută, proiectul autostrăzii suspendate, municipalitatea pregătind deja încheierea unui parteneriat public-privat.La întâlnirea primarului Sorin Oprescu cu reprezentanţii administraţiei publice din Beijing au mai fost discutate aspecte privind transportul public urban.

L-au invitat la Beijing, de ziua Chinei

Vicepreşedintele comitetului municipal din Beijing a apreciat că „traficul în Bucureşti este mai bun decât în capitala Chinei”.Zhao Wenzhi a declarat că în Beijing biletul valabil o zi pentru toate liniile de suprafaţă este destul de mic, circulaţia cu metroul şi transportul public deservind un număr de 20 de milioane de călători pe zi. De asemenea, edilul şef al Capitalei a fost invitat în Beijing, la începutul lunii octombrie, la aniversarea a 60 de ani de existenţă a Republicii Populare Chineze. Sorin Oprescu a confirmat că o delegaţie a Primăriei Municipiului Bucureşti va fi prezentă, pe 1 octombrie, în capitala Chinei.

Traseul: Otopeni-Şoseaua Giurgiului

Autostrada suspendată ar urma să fie construită la o înălţime de 30-40 de metri, să pornească din zona Otopeni şi să se termine pe centura Capitalei, în zona Şoseaua Giurgiului. Primarul Sorin Oprescu spunea că aceasta este singura soluţie pentru a îmbunătăţi în proporţie de aproximativ 25 la sută problema traficului.

La jumătatea lunii iunie, edilul şef spunea că este terminat studiul de pre-fezabilitate pentru autostrada suspendată, specialiştii pe infrastructură, împreună cu consultanţi externi, stabilind un traseu al acesteia.

SURSA: MEDIAFAX