Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat, miercuri, că lucrările la primele trei module ale autostrăzii suspendate vor începe în 2010 şi vor fi finalizate în 2011, iar la restul proiectului se va lucra de anul viitor. Primarul Capitalei a prezentat, miercuri, planurile autostrăzii suspendate, arătând că aceasta va avea mai multe module. Oprescu a precizat că lucrările la primele trei module vor începe în acest an, urmând să fie finalizate în 2011. Care estre t
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat, miercuri, că lucrările la primele trei module ale autostrăzii suspendate vor începe în 2010 şi vor fi finalizate în 2011, iar la restul proiectului se va lucra de anul viitor.
Primarul Capitalei a prezentat, miercuri, planurile autostrăzii suspendate, arătând că aceasta va avea mai multe module. Oprescu a precizat că lucrările la primele trei module vor începe în acest an, urmând să fie finalizate în 2011.
Care estre traseul
Astfel, primul modul al autostrăzii va face legătura din viitoarea autostradă A3 Bucureşti – Ploieşti către Şoseaua Petricani, Şoseaua Pipera, strada Avionului şi Bulevardul Aerogării. Cel de-al doilea modul va cuprinde lucrări pe Bulevardul Aerogării, strada Elena Văcărescu, se va intersecta cu DN1 trecând prin Bulevardul Poligrafiei şi Calea Griviţei, iar cel de-al treilea modul va cuprinde lucrări în Calea Griviţei, Calea Giuleşti, va continua în spatele Lacului Morii şi va ajunge pe autostrada A1 Bucureşti-Piteşti.
Această primă parte a lucrărilor la autostrada suspendată va avea o lungime cuprinsă între 7,5 şi 11 kilometri.
Planurile primarului se leagă de cele ale Guvernului
Primarul a adăugat că lucrările la partea de sud-est şi sud-vest a autostrăzii suspendate vor fi începute în cursul anului viitor.
Totodată, Oprescu a precizat că începutul lucrărilor la autostrada suspendată în partea de nord a Capitalei are legătură atât cu finalizarea lucrărilor la Pasajul Basarab, cât şi cu începerea lucrărilor la proiectul Ministerului Transporturilor privind autostrada Bucureşti-Ploieşti.
Primarul Capitalei a menţionat că pentru realizarea modulelor sunt necesare o serie de alte lucrări de infrastructură pe străzile adiacente marilor bulevarde. În acest sens, Oprescu a dat ca exemple proiectul de lărgire a străzii Avionului şi realizarea Pasajului Doamna Ghica – Chişinău, precum şi supralărgirea Şoselei Petricani.
Oprescu începe deja să-şi ceară scuze pentru diosconfortul creat de lucrări
În privinţa finanţării lucrărilor la modulele autostrăzii suspendate, Oprescu a spus că „în hotărârea de consiliu pentru autostrada suspendată vor fi trecuţi indicatorii economici pe fiecare modul în parte, costurile urmând a fi trecute atât cu bani de la bugetul local, cât şi cu bani dintr-un parteneriat public-privat”.
Banii necesari acestor lucrări urmează să fie incluşi în bugetul municipalităţii care va fi supus pentru aprobare Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
„Toate lucrările pe care le-am prezentat vor începe anul acesta. O parte vor fi terminate în cursul anului, iar cele mai multe anul viitor. Îmi cer scuze de pe acum pentru eventualul disconfort provocat de lucrările pe care le vom demara”, a mai spus Sorin Oprescu.