Opt companii din zece au plătit tribut norului vulcanic

Potrivit unui studiu efectuat de National Business Travel Association (NBTA) peste 80% dintre companii au fost afectate de închiderea spaţiului aerian, fiecare dintre acestea înregistrând, în medie, 200.000 de dolari pierdere. Astfel, 160 de angajaţi pe companie au ”uşurat” conturile firmelor pentru care lucrau, din cauza restricţionării traficului aerian care i-a ţinut blocaţi în diverse colţuri ale lumii. În urma cheltuielilor neaşteptate, fiecare companie a pierdut

Potrivit unui studiu efectuat de National Business Travel Association (NBTA) peste 80% dintre companii au fost afectate de închiderea spaţiului aerian, fiecare dintre acestea înregistrând, în medie, 200.000 de dolari pierdere.

Astfel, 160 de angajaţi pe companie au ”uşurat” conturile firmelor pentru care lucrau, din cauza restricţionării traficului aerian care i-a ţinut blocaţi în diverse colţuri ale lumii. În urma cheltuielilor neaşteptate, fiecare companie a pierdut 197.000 de dolari.

Studiul efectuat de NBTA a fost realizat pe mai mult de 2.000 de companii, peste 310.000 de persoane aflându-se în deplasare în interes de serviciu. Potrivit sondajului, toată distracţia strânge o notă de plată pentru companii de mai mult de 367 milioane de dolari.

”A fost un dezastru demn de Cartea Recordurilor şi unul pe care industria aeriană şi-l va aminti ani buni de acum încolo. Managerii din industrie au lucrat peste program mai multe zile împreună cu hotelierii şi unităţile de cazare, companiile aeriene, cele de căi ferate şi cele de închirieri de maşini, totul cu scopul de a-i ajuta pe cei care au fost afectaţi de închiderea spaţiului aerian”, spune Michael W. Mc Cormick, directorul executiv şi COO al NBTA.

Amânarea deplasărilor

De asemenea, închiderea spaţiului aerian a dus la anularea mai multor călătorii de afaceri şi întâlniri. Potrivit NBTA, companiile interogate pentru studiu au anulat aproape 5.600 de meetinguri, în timp ce mai mult de 165.000 de călătorii de afaceri nu au mai fost efectuate.

”Imaginaţi-vă ce pierdere au firmele pentru că au pierdut nişte oportunităţi. Întâlnirile au fost anulare (…), deal-uri nu au mai fost semnate. Companiile trebuie să-şi urnească oamenii foarte repede pentru a  compensa ceea ce s-a întâmplat”, spune McCormick.

În pofida pierderilor financiare, o criză de aşa fel dovedeşte valoarea travel managementului. 76% dintre companiile afectate au fost în stare să rezerve hoteluri pentru angajaţi, în timp ce 62% dintre ele au făcut un alt aranjament de călătorie, precum zboruri charter sau autocare.