Sancțiunile au fost aplicate în cadrul investigației având ca obiect încheierea unor înțelegeri anticoncurențiale pentru stabilirea prețului de revânzare a produselor și împărțirea piețelor de desfacere în perioada 2010-2015, între producătorul Caranda Baterii S.R.L. și distribuitorii săi (Ani Auto Sport S.R.L., Uto-Ovarom S.R.L., Barady Services S.R.L, Beda Impex S.R.L., Marcat Invest S.R.L, Mecantu S.R.L, Stanciu-Service S.N.C)
În urma investigației, Consiliul Concurenței a constatat că în contractele încheiate în perioada 2010-2015 între Caranda Baterii S.R.L. și distribuitori erau prevăzute clauze prin care se stabileau prețurile de vânzare, prin fixarea adaosului comercial minim la revânzarea produselor Caranda, precum și clauze care restricționau vânzările de produse Caranda.
Prin încheierea acestor înţelegeri, părţile au intenţionat să îşi asigure reciproc beneficiul rezultat din vânzarea acumulatorilor auto CARANDA, consumatorul final urmând a fi obligat să plătească pentru aceste produse un preţ care nu s-a format pe baza jocului liber dintre cerere și ofertă.
Producătorul CARANDA BATERII S.R.L. și 6 distribuitori au recunoscut participarea la înţelegerea anticoncurenţială şi au beneficiat de o reducere a amenzii cu 30% din nivelul de baza.
În prezent, Consiliul Concurenței mai are în derulare o investigație pe piața acumulatorilor auto din România investigație ce vizează producătorul Rombat S.A., precum și distribuitorii acestuia.
Conform Legii Concurenței, sunt interzise orice înțelegeri între companii care denaturează concurența, în special cele prin care se stabilesc prețurile de vânzare sau cumpărare sau cele prin care se împart piețele sau sursele de aprovizionare.
Consiliul Concurenței încurajează companiile implicate în înțelegeri anticoncurențiale să contacteze autoritatea de concurență, să își recunoască participarea la încălcare și să furnizeze dovezi privind înțelegerea respectivă. Procedând astfel, companiile pot beneficia de reduceri substanțiale ale amenzilor sau chiar de imunitate totală, în funcție de momentul în care contactează autoritatea de concurență și de valoarea informațiilor furnizate.