Opt ţări membre ale Uniunii Europene se opun în continuare noilor norme Euro 7. Pe lista acestora se află şi România.
Sectorul auto şi obiectivul electrificării ar putea fi puternic afectate de noul pachet Euro 7
Cele opt state cer Comisiei Europene să renunţe la noile reguli referitoare la gazele şi noxele de eşapament ale autoturismelor. Motivul invocat: acestea sunt o distragere de la obiectivul interzicerii vehiculelor echipate cu motoare cu ardere internă.
Noile reguli referitoare la gazele şi noxele de eşapament incluse în pachetul legislativ privind Euro 7 ar putea redirecţiona investiţii cruciale necesare pentru decarbonizarea sectorului auto, afirmă statele aflate în opoziţie faţă de aceste măsuri.
Vorbim aici, mai exact, despre Franţa, Italia, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, România şi Slovacia, transmit jurnaliştii de la Bloomberg.
Ministrul Transporturilor de la Berlin şi-a exprimat şi el anumite rezerve faţă de normele Euro 7, însă Germania nu a semnat, până la urmă, documentul comun.
Cele opt state membre mai critică faptul că regulile pentru vehiculele de mare tonaj sunt mult prea stricte, iar data la care ar urma să intre în vigoare noile reguli ar trebui amânată.
„Ne opunem unor noi reguli privind noxele din ţeava de eşapament, inclusiv noi cerinţe pentru testare şi noi limite de emisii pentru autoturisme şi utilitare, deoarece aceste noi reguli ar direcţiona investiţiile industriei dinspre atingerea unei tranzacţii spre emisii nete zero”, se arată într-un document comun al celor opt ţări.
Normele Euro 7, programate să se aplice din luna iulie 2025
Nemulţumirea faţă de pachetul Euro 7 vine într-un moment în care statele Uniunii Europene se apropie de o suprasaturare de reglementare în domeniul normelor de mediu, totul ca urmare a legilor ce vor înscrie Europa pe o traiectorie spre neutralitate climatică până în anul 2050.
Normele Euro 7 îşi propun să înăsprească regulile cu privire la poluatori, alţii decât CO2, precum oxizi de azot şi monoxidul de carbon. În plus, aceste norme de poluare sunt concepute să abordeze particulele poluant rezultate din frâne şi anvelope.
Legislaţia Euro 7 este programată să intre în vigoare pe 1 iulie 2025. Ţările care se opun atrag atenţia că este mult prea devreme şi ar trebui să existe cel puţin 3 ani de tranziţie de la momentul adoptării normelor.
Cele mai recente măsuri destinate reducerii emisiilor de CO2 ale autoturismelor pun o povară inutilă asupra industriei şi vor încetini tranziţia la electrificare a sectorului, este o părere tot mai des întâlnită la nivelul directorilor din industria auto.