„Pe 4 mai 2018, majoritatea consilierilor generali a adoptat un proiect de hotărâre care presupune realizarea unui traseu pentru biciclete prin schimbarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti – Ilfov. Cu toate că asociaţiile OPTAR şi ActiveWatch au avertizat faptul că adoptarea proiectului de hotărâre s-a făcut fără consultare şi contrar dispoziţiilor unui document strategic, viceprimarul Bădulescu a afirmat nonşalant că Planul de Mobilitate Urbană Durabilă poate fi schimbat prin votul consilierilor. De fapt, această schimbare duce automat la pierderea valabilităţii avizului de mediu pentru Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti – Ilfov", consideră oficialii OPTAR. 

Conform Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, aprobat în aprilie 2017, traseele ce trebuie executate prioritar în Bucureşti, indiferent de provenienţa fondurilor, sunt: Calea Victoriei – Splaiul Independenţei (0.6 km), Piaţa Unirii – Piaţa Victoriei (3.3 km), Piaţa Victoriei – Băneasa (6.5 km), Piaţa Unirii – Mihai Bravu (3 km), Universitate – Doamna Ghica (6 km), Doamna Ghica – Pipera (6.3 km), Şos. Virtuţii – Piaţa Unirii (5.6 km), Piaţa Unirii – 1 Decembrie (6 km), Basarab – Piaţa Romană (2.4 km), Piaţa Unirii – Şos. Alexandriei (5.2 km), Şos. Alexandriei – Măgurele (6.2 km), Şoseaua de centură – Voluntari – Doamna Ghica (7 km), relevă comunicatul. 

"Din cauza schimbării traseelor cu piste pentru biciclete, conform legii, Primăria Capitalei este obligată să oprească orice lucrare până când obţine un nou aviz de mediu pentru PMUD. Foarte probabil, pe perioada desfăşurării procedurilor complexe de obţinere a avizului se vor constata şi alte nerespectări ale PMUD, cum ar fi realizarea parcării din Parcul Tineretului şi montarea de bolarzi neconformi pe trotuarele din Sectorul 4. Astfel, prin ignorarea unui document strategic, atât de Primăria Capitalei, cât şi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, a fost blocat proiectul pistelor pentru biciclete, dacă se mai doreşte obţinerea unui aviz de mediu pentru PMUD. Dar există şi varianta a doua, în care Primăria Capitalei renunţă definitiv la aplicarea PMUD Bucureşti-Ilfov şi continuă proiectul pistelor după capul ei, ignorând documentele strategice realizate de experţi", relevă sursa citată de Agerpres.

Conform acesteia, pe timpul realizării PMUD, experţii au constatat că nicio strategie în domeniul transporturilor nu a fost respectată vreodată de vreo administraţie din Bucureşti. 

"Prin nerespectarea PMUD, administraţia din Bucureşti continuă tradiţia de a realiza haotic infrastructura, prin ignorarea opiniilor experţilor. Asociaţiile OPTAR şi ActiveWatch vor sesiza în perioada următoare Comisia Europeană (DG Move şi DG Mediu) despre demersurile Primăriei Capitalei", se mai arată în comunicat. 

Consilierii municipali au aprobat pe 4 mai indicatorii tehnico-economici pentru realizarea unui traseu destinat bicicletelor de la Piaţa Victoriei, prin Bd. Aerogării şi DN1, până la Bd. Constantin Prezan. 

Traseul va fi următorul Piaţa Victoriei – Bd. Aviatorilor – Bd. Beijing – strada Nicolae Caranfil – Sos. Pipera – strada Alexandru Şerbănescu – Bd. Aerogării – DN1- Piaţa Presei Libere – Şos. Kiseleff – Bd. Constantin Prezan.