Operatorul de telecomunicatii Orange Romania a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 1.082 milioane de euro, in crestere cu 24,4% fata de valoarea acestui indicator la sfarsitul anului 2005, informeaza un comunicat al companiei. Orange avea la sfarsitul anului 2006 peste opt milioane de clienti, consemnand o crestere cu 18% fata de anul 2005. Potrivit comunicatului, investitiile cumulate se ridica la aproximativ 1,2 miliarde de euro. Anul trecut investitiile au fost directionate in princ
Operatorul de telecomunicatii Orange Romania a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 1.082 milioane de euro, in crestere cu 24,4% fata de valoarea acestui indicator la sfarsitul anului 2005, informeaza un comunicat al companiei. Orange avea la sfarsitul anului 2006 peste opt milioane de clienti, consemnand o crestere cu 18% fata de anul 2005. Potrivit comunicatului, investitiile cumulate se ridica la aproximativ 1,2 miliarde de euro. Anul trecut investitiile au fost directionate in principal in extinderea retelei EDGE la nivel national, a retelei 3G in 20 de orase si a retelei de distributie care numara 42 de magazine proprii in toata tara. Totodata, la sfarsitul anului 2006, Orange Romania avea 383.248 de clienti broadband.
In luna iunie France Telecom, actionarul majoritar al operatorului, a extins marca Orange asupra tuturor serviciilor de comunicatii pentru afaceri in Romania. Orange Business Services reprezinta acum numele sub care Orange Romania si Equant Romania, furnizor de comunicatii IP internationale si servicii IT, ofera servicii business.
Grupul France Telecom a obtinut in anul 2006 pe cele trei divizii (Personal Communications Services, Home Communications Services, Enterprise Communication Services) venituri consolidate de 51.702 milioane de euro, cu 7,5% mai mult decat veniturile inregistrate in anul 2005. In 2006, profitul brut s-a cifrat la 18.539 milioane de euro, in crestere cu 3,3% fata de anul 2005, in timp ce profitul net a fost de 4.768 milioane de euro, in scadere fata de cele 6.360 milioane de euro obtinute in 2005.
“Performantele grupului in anul 2006 confirma validitatea strategiei noastre de a pozitiona grupul France Telecom ca cel mai important jucator de pe piata broadband-ului fix si mobil, in special pe baza derularii serviciilor convergente si sustinerea dezvoltarii grupului in tarile emergente”, spune Didier Lombard, CEO France Telecom.
Potrivit comunicatului, veniturile aduse de divizia Personal Communications Services (PCS) in 2006 au totalizat 27.745 milioane de euro, cu 17,9% mai mult fata de anul 2005. Defalcat pe zone, PCS Franta a inregistrat venituri de 9.882 milioane de euro (crestere de 1% fata de 2005), PCS Marea Britanie a avut venituri de 5.874 milioane de euro (mai mult cu 0,7% in comparatie cu 2005), PCS Spania a obtinut 3.353 milioane de euro (cu 4,1% mai mult decat in 2005), PCS Polonia a avut un aport de 1.934 milioane de euro (in crestere cu 21% fata de anul 2005), iar celelalte zone in care opereaza Grupul au adus venituri de 6.920 milioane de euro (consemnand o crestere cu 15,5% fata de anul 2005).
In 2006, divizia de Home Communications Services (HCS) a grupului France Telecom a inregistrat venituri de 22.487 milioane de euro, in scadere cu 0,2% fata de anul 2005. Veniturile HCS Franta au fost de 17.657 milioane de euro (mai putin cu 1% fata de anul 2005), cele ale HCS Polonia au fost de 3.048 milioane de euro (mai putin cu 3% in comparatie cu anul 2005), iar veniturile inregistrate de celelalte de state unde este prezenta divizia HCS a France Telecom au fost de 2.005 milioane de euro (in crestere cu 9,2% fata de anul 2005).
Divizia Enterprise Communication Services (ECS) a generat in 2006 venituri de 7.652 milioane de euro, in scadere cu 1,7% comparativ cu anul 2005.
Sursa: Capital 06 Martie 2007