Orange a anunţat astăzi primele rezultate ale strategiei sale, în cadrul căreia unul dintre cele mai importante proiecte a fost programul de extindere a acoperirii şi de modernizare a reţelei în zona rurală.
Proiectul a vizat extinderea masivă in zonele rurale a retelei ce susţine traficul de internet mobil, precum şi îmbunătăţirea calitaţii serviciilor de voce şi date, atât pentru serviciile existente (2G), cât şi pentru cele noi (3G+). În mai puţin de un an, Orange a investit 110 milioane de euro în programul de extindere a acoperirii 3G, aceasta ajungând de la 55% la 98% din populaţia României.
Îmbunătăţirea infrastructurii oferă premizele dezvoltării şi implementării mult mai rapide a viitoarelor servicii şi tehnologii, cum ar fi 4G. De asemenea, permite utilizatorilor să descarce mult mai rapid imagini sau filme de pe internet, având ocazia să foloseasca în zonele rurale servicii de internet mobil la o viteză de transfer de până la 14.4 Mbps. Primul trimestru al anului 2012 a arătat o creştere cu 182% a traficului de date în zonele rurale, comparativ cu perioada de dinaintea începerii programului de modernizare.
“Prin acest proiect jumătate din reţeaua Orange, construită în peste 14 ani, a fost modernizată, optimizată şi extinsă, iar clienţii au ocazia să beneficieze de acces la internet mobil la viteze superioare, oriunde s-ar afla. Rezultatele acestui proiect confirma încă o dată promisiunea companiei de a investi în România şi de a aduce tehnologia cât mai aproape de clienţii noştri,” a declarat Jean-Francois Fallacher, CEO în cadrul Orange România.
Vodafone, numărul doi pe piaţă, are în prezent o acoperire de 95%, conform informaţiilor de pe site-ul operatorului, iar în ceea ce priveşte Cosmote la sfârşitul primului trimestru al acestui an, serviciile 3G erau disponibile pentru peste 66% din populaţie, conform oficialilor companiei.