Potrivit surselor, Orange ia în considerare mai multe opţiuni, inclusiv preluări şi parteneriate, şi a purtat discuţii cu potenţiali parteneri. În plus, grupul francez continuă cu planurile de crea o nouă entitate, Orange Africa, în prima jumătate a acestui an.
Una din ideile discutate a fost combinarea activelor din Africa ale Orange cu cele ale operatorului indian de telefonie mobilă Bharti Airtel iar grupul francez ar urma să deţină controlul la noua entitate. Preţul şi calitatea unor active constituie un motiv de dispută în condiţiile în care Orange este mai puţin interesat de activele Bharti din ţările africane vorbitoare de limba engleză. De asemenea, Orange este interesat de anumite active africane deţinute de Millicom International Cellular, chiar dacă acestea ar putea să fie mai puţin atractive pentru grupului francez.
Sub conducerea directorului general Stephane Richard, Orange a vândut active în ţări precum Elveţia şi a încercat să crească pe pieţele emergente. Orange Group este în curent prezent în 17 ţări din Africa şi în trimestrul al treilea al anului trecut diviziile Orange din Africa şi Orientul Mijlociu au realizat vânzări de aproximativ 750 milioane de euro sau aproximativ 8% din veniturile grupului Orange.
Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, avea la finele anului trecut 236,3 milioane clienţi la nivel mondial, dintre care 178,5 milioane erau abonaţi la serviciile de telefonie mobilă. Pe piaţa din România, veniturile Orange România s-au majorat, în primele şase luni ale anului 2014, cu 4,5%, până la valoarea de 448,3 milioane de euro, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013. Totodată, datorită investiţiei în reţea, inclusiv în cea mai extinsă acoperire 4G, Orange a ajuns, în primul semestru al anului la 10.384.000 de clienţi, cu aproximativ 184.000 mai mulţi decât la finalul lunii iunie 2013.
SURSA: Agerpres