Orange, cel mai mare operator de telecomunicaţii din Franţa, va investi 75 milioane de euro (85 milioane de dolari) în compania nigeriană de comerţ electronic Africa Internet Group (AIG) şi va deveni acţionar, au anunţat marţi cele două firme, citate de Reuters.
AIG, înfiinţată în 2012, are deja nume importante în rândul acţionarilor: Goldman Sachs, compania de telecomunicaţii MTN din Africa de Sud şi firma germană Rocket Internet. AIG deţine câteva firme din 26 state africane, inclusiv Jumia, HelloFood, Jovago şi Lamudi.
”Prin această investiţie strategică, Orange are acum posibilitatea să deţină un rol cheie în comerţul electronic din Africa, care înregistrează o creştere rapidă”, a afirmat şeful companiei franceze, Stephane Richard, potrivit aceleiași surse. Luni, directorul general al Orange a declarat pentru Bloomberg că firma va căuta oportunităţi de a-şi consolida activitatea şi de a intra pe noi pieţe din Europa, Africa şi Orientul Mijlociu, după ce acordul dintre Orange şi Bouygues pentru crearea celui mai mare operator de telecomunicaţii din Franţa a eşuat vineri. Colapsul acordului de zece miliarde de euro (11,4 miliarde de dolari) este o lovitură pentru cele două companii şi Guvernul francez, care s-a implicat profund în negocieri.
Consolidarea ar fi făcut lucrurile mai uşoare, dar Orange nu-şi va schimba strategia pe piaţa internă în urma eşecului tranzacţiei, a explicat Stephane Richard, conform acelaiași surse. Anterior, cele două companii au fixat data de 31 martie 2016 drept termen limită pentru a ajunge la un acord complex de fuziune care va implica atât statul francez, unul dintre acţionarii importanţi de la Orange, precum şi rivalii Iliad şi SFR, cărora ar urma să le fie vândute o parte din activele Bouygues Telecom pentru ca fuziunea cu Orange să primească aprobările necesare din partea Autorităţii pentru concurenţă.
Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că eşecul negocierilor a fost cauzat de divergenţele dintre miliardarul Martin Bouygues şi ministrul Economiei, Emmanuel Macron, privind influenţa pe care omul de afaceri ar fi obţinut-o în Orange, unde Guvernul deţine 23% din acţiuni. Dacă această operaţiune s-ar fi concretizat, numărul jucătorilor de pe piaţa franceză de telecomunicaţii s-ar fi redus de la patru la trei, iar entitatea combinată ar fi avut o cotă de peste 50% pe segmentul telefoniei mobile. În schimb, noua societate ar fi fost nevoită să vândă o parte din active către rivalii Free şi SFR şi, de asemenea, să se angajeze să limiteze consecinţele sociale pentru angajaţii Bouygues Telecom.
Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, este prezent în 209 de ţări, are 247 de milioane de clienţi, dintre care 185 de milioane abonaţi la serviciile de telefonie mobilă. Orange a realizat anul trecut vânzări de 39 de miliarde de euro şi avea 155.000 de angajaţi la nivel mondial. Compania este lider de piaţă în România, cu 10,205 milioane de clienţi şi venituri de 453,9 milioane de euro la 30 iunie 2015. (Sursa: Agerpres)