Orange analizează reducerea participaţiilor deţinute în Kenya şi Uganda, cea mai mare companie franceză de telecomunicaţii urmărind potenţiala scădere a investiţiilor sale în Africa.
Printre opţiunile referitoare la Kenya şi Uganda se află găsirea de noi parteneri operaţionali sau financiari care să contribuie la investiţiile în reţelele de telefonie şi sprijinirea dezvoltării companiilor de telefonie mobilă, a declarat un purtător de cuvânt al Orange, Tom Wright. Compania franceză deţine 95% din Orange Uganda şi 70% din Telkom Kenya.
Directorul general Stephane Richard a vândut activele Orange din ţări precum Elveţia şi Republica Dominicană, deoarece concurenţa a afectat vânzările companiei pe piaţa internă. De asemenea, Richard a afirmat că va căuta oportunităţi de consolidare a prezenţei Orange pe alte pieţe, cum ar fi Spania şi România.
Orange îşi menţine angajamentele pentru Africa şi Orientul Mijlociu şi efectuează o analiză a situaţiei din Kenya şi Uganda, ca parte a evaluării investiţiilor companiei, a explicat Tom Wright.
Luni, acţiunile Orange au urcat cu 3,7%, la 10,61 euro, la bursa de la Paris. Titlurile companiei au urcat anul acesta cu 18%, evaluând compania la 28,1 miliarde de euro (39 miliarde de dolari).
La sfârşitul lui 2013, Orange are 618.000 clienţi de telefonie mobilă în Uganda şi 948.000 în Kenya. Vânzările în Kenya s-au ridicat, anul trecut, la 83 milioane de euro.
Orange a acceptat, în noiembrie, să-şi vândă divizia din Republica Dominicană către investitorul luxemburghez Altice, pentru suma de 1,4 miliarde de dolari.
Orange Dominicana SA a fost înfiinţată în anul 2000 şi, în prezent, are 3,4 milioane utilizatori, în 2012 înregistrând vânzări de 581 milioane de dolari. Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, a scos la vânzare această divizie în cursul anului trecut şi a primit mai multe oferte.
În ultima vreme companiile europene de telecomunicaţii au început să-şi vândă activele periferice pe măsură ce cresc investiţiile în reţelele de ultimă generaţie şi de asemenea îşi reduc datoriile.
Veniturile înregistrate de Orange România în 2013 s-au cifrat la 934 de milioane de euro, în creştere cu 1,8% faţă de veniturile înregistrate în 2012, pe bază comparabilă.
La 31 decembrie 2013, Orange avea 10.436.000 de clienţi fiind lider al pieţei de telecomunicaţii din România