Grupul francez de telecomunicaţii Orange a dezvăluit marţi noul său plan strategic, care prevede investiţii importante în reţele până în 2018, în încercarea de a-şi relansa vânzările şi profitabilitatea după mai mulţi ani de declin.
Potrivit planului denumit 'Essentiels 2020', Orange va investi 15 miliarde de euro pentru modernizarea reţelelor sale fixe şi mobile cu obiectivul de a racorda 20 de milioane de gospodării din Franţa la reţeaua de fibră optică până în 2022.
"Ideea planului nostru Essentials 2020 este simplă: vrem să ne diferenţiem de alţi prin oferirea unei mai bune conectivităţi", a explicat directorul general de la Orange, Stephane Richard.
Pentru a putea atrage noi clienţi, Orange are de gând să tripleze viteza de transfer a datelor atât pe reţeaua fixă cât şi cea mobilă, până la finele lui 2018, comparativ cu 2014. În acest fel Orange speră să conecteze peste 12 milioane de gospodării la reţeaua broadband până în 2018 şi 20 de milioane până în 2022.
Orange speră să că aceste investiţii vor ajuta grupul să înregistreze în 2018 venituri şi un profit operaţional mai mare decât în 2014. De asemenea, Orange a promis că va menţine un dividend de cel puţin 0,6 euro pe acţiune între 2015 şi 2018, fără a exclude o posibilă majorare dacă profitul operaţional va fi mai mare decât se preconizează.
Programul de investiţii dezvăluit de Orange urmează exemplul altor mari companii europene de telecomunicaţii precum Deutsche Telekom şi Vodafone, care au lansat recent programe importante de investiţii pentru a face faţă exploziei traficului pe reţelele lor.
Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, avea la finele anului trecut 236,3 milioane clienţi la nivel mondial, dintre care 178,5 milioane erau abonaţi la serviciile de telefonie mobilă. Pe piaţa locală, Orange România a înregistrat în 2014 venituri de 909 milioane de euro şi, la finele anului trecut, avea 10,531 milioane de clienţi, cu o creştere de 95.000 de abonaţi, comparativ cu perioada similară a anului trecut.AGERPRES